czwartek, 29 września 2016

Jaglanka z karmelizowanymi jabłkami

Kolejna odsłona jaglanki na słodko. Po przepysznej wersji z karmelizowanymi bananami (klik!) postanowiłam przygotować podobną, tyle że z jabłkami. Kasza jaglana gotowana na mleku  (u mnie roślinnym) oraz miękkie kawałki owoców oblepione karmelowym sosikiem  - to świetny pomysł na pożywne i sycące śniadanie w coraz chłodniejsze jesienne dni.


Jaglanka z karmelizowanymi jabłkami

Składniki (na 1 dużą porcję):
  • 1/3 szklanki suchej kaszy jaglanej
  • 1 szklanka mleka krowiego lub roślinnego
  • 2 średniej wielkości jabłka deserowe, obrane ze skórki i pokrojone w średnią kostkę
  • 1 1/2 łyżki masła
  • 2 łyżki brązowego cukru

Kaszę jaglaną dobrze wypłukać na sitku pod bieżącą wodą. Wsypać do garnuszka i prażyć na suchym dnie do momentu, aż zacznie wydzielać orzechowy zapach. Zalać mlekiem, doprowadzić do wrzenia i gotować na małym ogniu przez 10  - 15 min., aż kasza wchłonie płyn i zrobi się miękka. Odstawić na chwilę, żeby odpoczęła.

W międzyczasie na patelni rozpuścić masło z cukrem. Dodać jabłka, smażyć aż zmiękną, co jakiś czas mieszając.

Kaszę nałożyć na głęboki talerz lub do słoika. Na wierzch wyłożyć jabłka i polać sosikiem pozostałym po smażeniu owoców.
 
Tadam!
 

Jemy sezonowo! Jesień

22 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja jadam jaglankę zazwyczaj na obiad:)

      Usuń
  2. Zdecydowanie idzie jesień... ale z takimi deserkami to nie straszna :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pyszne połączenie na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Klasyk,jaglanka jesienią to kulinarny strzał w dziesiątkę 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostatnio jaglankę jem codziennie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaglanki polubiłam i mogę jeść non stop. Ostatnio przygotowałam taką z mango. Ta wygląda obłędnie i mogłaby posłużyć mi jako dzisiejsze pyszne śniadanko. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smaczna propozycja na śniadanie lub deser :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna i pożywna propozycja. Śniadanko idealne :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj tak, takie śniadanko doda energii na cały dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jedno z naszych ulubionych śniadań :) pychota

    OdpowiedzUsuń
  11. ahhh te jabłuszka są pyszne ...i do kaszy i do owsianki uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie śniadania i karmelizowane owoce. Ja ostatnio podaję karmelizowane śliwki ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale to musi być pyszne :) Cudo.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. co za wspaniałości:) pyszne śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak czytam karmelizowane to od razu wyostrzam wzrok...

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaglankę w każdym (słodkim) wydaniu zjemy na śniadanie :D I to koniecznie w przeuroczym słoiczku jak Twój :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję, że odwiedziłaś/eś mój cukrowy świat i zapraszam ponownie!;)