niedziela, 5 czerwca 2016

Leniwe z kaszy manny

Mój leniwoholizm sięgnął zenitu - nie wyobrażam sobie tygodnia bez tych pysznych klusek z twarogu! Choć znalazłam już przepis idealny, postanowiłam trochę pokombinować i zamiast mąki dodać kaszy manny. Leniwe wyszły równie smaczne, ale nie tak ładnie zachowały swój kształt i były trochę bardziej zbite i ciężkie.



Leniwe z kaszy manny

Składniki (na 1 porcję):
  • 200 g twarogu w kostce
  • 1/3 szklanki kaszy manny
  • 1 1/2 łyżki cukru pudru
  • 1 jajko, żółtko i białko oddzielnie
Ponadto
  • ok. 2 łyżek rozpuszczonego masła
  • cukier

W misce dokładnie rozgnieść widelcem twaróg. Dodać: grysik, cukier puder i żółtko, wymieszać.
Białko ubić na sztywno i dodać do masy twarogowej.
Całość wyłożyć na stolnicę lekko oprószoną mąką. Z ciasta uformować wałek o grubości ok. 3 cm, lekko spłaszczyć i ostrym nożem kroić ukośnie kawałki o szerokości ok. 1 1 /2 cm.
Leniwe wrzucać do garnka z gotującą się, lekko osoloną wodą. Gdy kluski wypłyną na wierzch, odczekać jeszcze ok. 2 min. i wyjąć.
Podawać od razu, polane masłem i posypane cukrem.
Tadam!

19 komentarzy:

  1. Ach, jak ja uwielbiam leniwe. Pod każdą postacią. Choć muszę przyznać, że wersja z kaszy mannej jest dla mnie kompletną nowością. Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio nie mogę żyć bez leniwych, mam fazę;)

      Usuń
  2. Leniwe! Dawno nie jadłam! Pora odświeżyć smak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Smak najlepszy na świecie:)

      Usuń
  3. Z kaszy manny? Takich nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to udało mi się czymś zaskoczyć:)

      Usuń
  4. Świetne przełamanie klasyka ! Uwielbiam takie niecodzienne kombinacje :) Takich leniwych chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiem szczerze, nigdy takich nie jadłam, czas to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jadłam takich, ale na pewno smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba mi się pomysł. Leniwe w Twoimi wykonaniu wyglądają bardzo smacznie. Pozdrawiam -:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bajeczne leniwe! Z kaszą manną jeszcze nie robiłam. Przepis podkradam ;) Pozdrawiam serdecznie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł, jestem ciekawa jak smakują :D

    OdpowiedzUsuń
  10. oo kaszy manny do leniwych nigdy nie dodawałam

    OdpowiedzUsuń
  11. Takich leniwych jeszcze nie jadłam. Warto wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie są rzadko,bardziej jesteśmy naleśniko -żerni .

    OdpowiedzUsuń
  13. Na takie kluseczki zawsze znajdzie się ochota :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Pokochałam leniwe z twojego poprzedniego "tradycyjnego" przepisu, ale te na pewno też wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  15. Te też wyglądają przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)