środa, 15 października 2014

Sernik Daim z domowym kajmakiem

Zapraszam Was na mój urodzinowy sernik! Żaden tort nie może się z nim równać;)Wyjątkowo kremowy, jedwabisty i delikatny. Z domową masa kajmakową, którą wprost uwielbiaaam. A do tego batoniki Daim, które przyjemnie chrupią między zębami. Bardzo polecam!


 Sernik Daim z domowym kajmakiem

Składniki (na tortownicę 23 cm):

Spód
  • 250 g ciasteczek owsianych (polecam San Złotokłose)
  • 70 g masła, roztopionego
Masa serowa
  • 1 kg sera z wiaderka
  • 75 g cukru
  • 4 jajka
  • 30 g masła
  • 1 łyżka mąki
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1/ 3 puszki masy kajmakowej, przepis tutaj 
  • 3 batoniki Daim, pokrojone na kawałki
Polewa kajmakowa
  • 2/3 puszki masy kajmakowej
  • 3 łyżki mleka
  • 3 batoniki Daim, pokrojone na kawałki


*Dobre rady dotyczące pieczenia sernika:
  • wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową
  • po upieczeniu: lekko uchylić drzwiczki piekarnika i zostawić w nim sernik do całkowitego ostygnięcia (ok. 2,5 h)
  • ostudzony sernik wsadzić na 4 - 6 h (a najlepiej na noc) do lodówki, aby stężał



Piekarnik rozgrzać do 180 st. Tortownicę wysmarować masłem i oprószyć mąką.

Przygotować spód ciasta. Ciasteczka pokruszyć wałkiem (lub w malakserze). Połączyć z roztopionym masłem. Wylepić nimi spód tortownicy. Podpiec 10 min. i wyjąć z piekarnika, którego zmniejszyć temperaturę do 170 st.

Ser zmiksować z cukrem i wanilią. Dodać mąkę, kajmak i masło. Miksując, dodawać po jednym jajku. Potem dodać pokrojone batoniki Daim.

Masę wlać na podpieczony spód. Piec przez 50 min.
Gdy sernik ostygnie, przygotować polewę. Kajmak zmiksować z mlekiem na gładką masę. Polać wierzch sernika. Ozdobić kawałkami batoników Daim. Schłodzić w lodówce.
 
Smacznego!
 

20 komentarzy:

  1. Oglądam zdjęcia z otwartą buzią. Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ajajaj jakie pyszności. Toż to wygląda jak prawdziwe dzieło sztuki i kunszt smakowy. Zapewne smakuje bosko, już po samym wyglądzie jestem tego pewna. a jeszcze smak Daim lubię także to zdecydowanie coś dla mnie. Poproszę kawałeczek.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Absolutnie cudowny! Aż ślinka cieknie... :)
    Najlepsze życzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Z pewnością jest pyszny!!!
    Wszystkiego najlepszego!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znakomicie wygląda ten sernik! Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zobaczyłam cudny sernik ,zamknęłam oczy żeby mnie nie kusił ,ale nadal go widzę...

    OdpowiedzUsuń
  7. sernik cudo! ale nazwa bloga jeszcze lepsza:)

    OdpowiedzUsuń
  8. jeny jaki piękny! aż szkoda jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie:)Mam pytanie odnośnie sernika. Otóż piekę dużo i często,ale nigdy nie odważyłam się 'porwać' na sernik. Czy w jego przypadku istnieje duże ryzyko zakalca, chodzi mi głównie o dodatek batoników Daim (zdarzyło mi się kiedyś piec ciasto z ich udziałem i wyszedł mi kompletny zakalec:/). Z góry dziękuję za odpowiedź. BTW sernik wygląda zachwycająco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nigdy nie zrobił się zakalec w serniku , a piekę ich baaardzo dużo - nawet wyguglałam, czy to w ogóle możliwe, bo na to bym sama nie wpadła:P radzę skorzystać z dobrych rad, które są pod składnikami i dobrze zmiksować całość. Powodzenia!:)

      Usuń
  10. jadłam i potwierdzam jest pyszny, to już wyższy poziom słodkości i na dodatek piękny.

    OdpowiedzUsuń
  11. o mamo! wygląda świetnie! KOOOOCHAM daimy!

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)