8.11.15

Drożdżowe bułeczki z kruszonką

W ten weekend w blogerskiej akcji Wypiekanie na śniadanie wszystkie piekłyśmy drożdżowe bułeczki z kruszonką według przepisu Elizy Mórawskiej. Choć moje nie wyszły tak ładne jak bym chciała (chwilowo mam dostęp tylko do jednej dużej formy do ciasta i kiepsko działającego piekarnika), były naprawdę smaczne. Puszyste, mięciutkie i delikatne. Idealne do ulubionego miodu lub dżemu. Niezbyt trudne do zrobienia.


Drożdżowe bułeczki z kruszonką
(źródło)

Ciasto
  • 600 g mąki pszennej (zmniejszyłam d0 500 g)
  • 20 g świeżych drożdży
  • 40 g cukru (zwiększyłam do 50 g)
  • 50 g masła
  • 1 jajko
  • 240 ml mleka (zwiększyłam do 250 ml)
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej (pominęłam)
Kruszonka
  • 50 g miękkiego masła (zwiększyłam do 70 g)
  • 50 g mąki (zwiększyłam do 70 g)
  • 50 g drobnego cukru (zwiększyłam do 70 g)
  • 2 łyżki płatków migdałów, pokruszonych (pominęłam)
Do posmarowania (zapomniałam o tym!;))
  • 1 jajko roztrzepane z 1 łyżką wody


Zrobić zaczyn: wymieszać drożdże z odrobiną cukru i mleka, odstawić do rośnięcia na kilka minut.


Mleko lekko podgrzać, wymieszać z masłem, cukrem i solą. Kiedy lekko przestygnie, połączyć z jajkiem. Dodać mąkę wymieszaną z zaczynem. Wyrobić na gładkie ciasto (zrobiłam to za pomocą miksera z końcówką-hakiem). Pozostawić przykryte w temperaturze pokojowej na 1 - 1 1/2 h, aż podwoi swoją objętość.

Z ciasta uformować małe okrągłe bułeczki o średnicy ok. 3 - 4 cm, układać je w okrągłej formie wyłożonej papierem do pieczenia (użyłam tortownicy o śr. 30 cm, która okazała się trochę za mała), zostawiając między nimi ok. 2 cm odstępy. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrastania na 30 - 40 min.
Zrobić kruszonkę: wszystkie składniki połączyć w miseczce do konsystencji grudek.

Wyrośnięte bułeczki posmarować jajkiem i posypać kruszonką.

Piec przez 15 - 20 min. w piekarniku rozgrzanym do 200 st.

Tadam!
 
W akcji Wypiekanie na śniadanie - maślane bułeczki z kruszonką udział wzięły:








Copyright © 2014 Cukry Proste , Blogger