wtorek, 23 sierpnia 2016

Pyszna jaglanka z karmelizowanymi bananami

Jak już kiedyś wspominałam, kasza jaglana nie należy do moim ulubionych produktów. Staram się ją jednak jeść ze względu na jej prozdrowotne właściwości. Tym razem postanowiłam przygotować jaglankę z karmelizowanymi bananami i okazało się to strzałem w dziesiątką! Taką wersję mogłabym jeść codziennie. Owoce podsmażone na maśle z brązowym cukrem oraz kasza nasiąknięta tym słodkim  karmelowym sosikiem... Pycha! 


Jaglanka z karmelizowanymi bananami

Składniki (na 1 porcję):
  • 1/3 szklanki suchej kaszy jaglanej
  • 2/3 szklanki wody dobrej jakości
  • 2 banany
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka brązowego cukru

Kaszę jaglaną dobrze wypłukać na sitku pod bieżącą wodą. Wsypać do garnuszka i prażyć na suchym dnie do momentu, aż zacznie wydzielać orzechowy zapach. Zalać wodą, doprowadzić do wrzenia i gotować na małym ogniu przez ok. 10 min., aż kasza wchłonie płyn i zrobi się miękka. Odstawić na chwilę, żeby odpoczęła.

W międzyczasie na patelni rozpuścić masło z cukrem. Dodać przekrojone na  cztery części (wzdłuż i wszerz) banany. Smażyć je po ok. 4 min. z każdej strony, aż zmiękną.

Kaszę nałożyć na głęboki talerz. Na wierzchu ułożyć banany i polać karmelowym sosikiem.

Tadam!

31 komentarzy:

  1. Lubię banany w przeróżnych odsłonach. Nigdy ich nie karmelizowałam, więc czuję się skuszona i na pewno niebawem wypróbuję je do jaglanki bądź owsianki. Słodko i pysznie :) Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj! Ja uwielbiam jeść je same na kolację;)

      Usuń
  2. ja również mam słabość do takich słodkości, zwłaszca na kolację. pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To coś dla mnie. Uwielbiam karmelizowane banany.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też nie przepadam za kasza jaglaną ale w niektórych daniach jest naprawdę bardzo smaczna :)
    Taka jaglanka idealnie nadaję się na śniadanko, pycha.

    OdpowiedzUsuń
  5. Karmelizowane banany to mój słaby punkt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Karmelizowane banany są boskie ! Nie próbowałam ich jeszcze z kaszą, więc myślę, że w najbliższym czasie wypróbuję to połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zazwyczaj na śniadanie jem kaszę jaglaną w postaci płatków, ale z bananem w takiej wersji chętnie bym spróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna i pożywna jaglanka. Śniadanko idealne - solidny zastrzyk energii :D

    OdpowiedzUsuń
  9. No proszę, a ja jaglankę kocham! Wystarczy mi solo ugotowana na mleku roślinnym :)

    OdpowiedzUsuń
  10. My uwielbiamy kasze jaglaną, ale za to nie potrafimy się przekonać do wersji na słodko. Na pewno trzeba pokombinować z dodatkami, takie karmelizowane banany, zdecydowanie zdałyby egzamin. Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do wersji słodkiej też się dopiero przekonuję;)

      Usuń
  11. I banany i jaglanka nas przekonują ale pomijając jedzenie... chcemy tą piękną miskę!!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jedną piękną z tego sklepu mamy więc jak widać trzeba polować częściej na takie cudeńka ^^

      Usuń
  12. Takie śniadanie to jest coś :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja lubię kaszę jaglaną, a w takim wydaniu to już zwłaszcza :D <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Podobnie jak Ty nie przepadam za jaglana kaszą i nie pojmuje tego szalu jaglanego...
    Z bananami i do tego karmelizowanymi moze dobrze smakowac.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja próbuje się dopiero co przekonywać do kaszy jaglanej. Twoja jaglanka wygląda bardzo apetycznie, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam jaglankę, ale wolałabym bez karmelizowania banananów. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Takiej jaglance nikt by się nie oparł! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam chęć spróbować, choć unikam cukru - nawet brązowego. :-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję, że odwiedziłaś/eś mój cukrowy świat i zapraszam ponownie!;)