czwartek, 4 sierpnia 2016

Drożdżowe z jagodami

Sezon na jagody niestety powoli dobiega końca.  Te fioletowe owoce najbardziej smakują mi w wypiekach drożdżowych, dlatego dziś zapraszam na niezwykle puszyste ciasto. Drożdżówka jest przepyszna! Mięciutka, maślana, lekka i delikatna... Idealna.
 

Ciasto drożdżowe z jagodami i kruszonką
 
Składniki (na kwadratową formę o boku 21 - 24 cm):
 
Rozczyn
  • 30 g drożdży
  • 1 łyżka cukru
  • 1/3 szklanki mleka, lekko podgrzanego
  • 2 łyżki mąki
Ciasto
  • 1 jajko
  • 2 żółtka
  • 110 g cukru
  • szczypta soli
  • 2/3 szklanki mleka, lekko podgrzanego
  • 380 g mąki luksusowej (typ 550), przesianej 
  • 70 g masła, rozpuszczonego i ostudzonego
  • 500 g jagód
Kruszonka
  • 70 g mąki
  • 70 g cukru
  • 50 g masła, rozpuszczonego i ostudzonego
 

Rozczyn.
Drożdże rozkruszyć do miseczki, zasypać cukrem i odstawić na kilka minut. Gdy roztopią się, dodać mąkę i dokładnie wymieszać. Odstawić na 20 min.
 
Ciasto.
Jajka zmiksować z cukrem i szczyptą soli. Dodać rozczyn, a następnie mleko i mąkę. Zagnieść przy pomocy miksera z końcówką hakiem, aż ciasto będzie gładkie i klejące. Na koniec dodać masło i dobrze zmiksować. Miskę przykryć ściereczką i odstawić do wyrastania na 1 1/2 - 2 h, aż ciasto podwoi swoją objętość.
 
Gdy ciasto wyrośnie ponownie je krótko zagnieść. Mokrymi dłońmi rozłożyć je równo na dnie natłuszczonej blaszki. Na wierzchu ułożyć jagody.
 
Kruszonka.
W miseczce wymieszać mąkę z cukrem i dodać masło. Wymieszać całość do uzyskania kruszonki. Posypać jagody. Ciasto odstawić do wyrastania na ok. 30 min.
 
Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 st. przez ok. 35 min., do tzw. suchego patyczka.
 
Tadam!
 
 

30 komentarzy:

  1. Ciasto jest puszyste prawda ? :)
    Zapraszam na nowy post. https://jaglusia.wordpress.com/2016/08/03/makaron-penne-z-bobem-i-ricotta/

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonałe połączenie :) Już czujemy ten smak i delikatność dobrze wypieczonego ciasta drożdżowego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma nic lepszego od kawałka domowego ciasta drożdżowego a z jagodami to już och&ach;)

      Usuń
    2. Hejo :) Zachęcamy do wzięcia udziału w naszym konkursie :)

      Usuń
  3. Pięknie wyrosło, patrząc na zdjęcie, aż czuję zapach świeżej drożdżówki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak ładnie wyrosło,pycha !

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaka piękna, wyrośnięta ;) Super

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać, że mi też jagody najbardziej smakują w połączeniu z ciastem drożdżowym :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie kuś! Dopiero co jestem po obiedzie, a Ty mi tu z takim wspaniałym zasładzającym elementem wyskakujesz :) Nie ładnie ;) Drożdżówki to ja kocham, a takie sezonowe zwłaszcza... :) Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Smakowicie wygląda. :-) Połączenie drożdżówki, owoców i kruszonki zawsze jest doskonałe.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna, mięciutka, aż czuję jej zapach <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda cudownie :) Muszę upiec w końcu drożdżowe z jagodami :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe ciasto do mleka lub kawy - dobre na podwieczorek lub na śniadanie :D Ja dziś zrobiłam maślane ciacho z borówkami, bo jagód niestety nie znalazłam :{

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniale wyrosło! Musi smakować fantastycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ wysoka! Nie mogę się napatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam w każdej ilości:)

    OdpowiedzUsuń
  15. No proszę, a ja niedawno zrobiłam i już się skończyło. Pychotka. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jadłbym! Rozmarzyłem się już na samą myśl! :D

    OdpowiedzUsuń
  17. To ja poproszę całą blachę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Już czuję ten piękny zapach drożdżowego, mniamm.

    OdpowiedzUsuń
  19. moje ukochane połączenie! ciasto drożdżowe i jagody, bajka!

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda extra! Ciasto drożdżowe zawsze spoko :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jagódki w drożdżowym, najlepsze połączenie :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)