27.6.16

Ucieraniec z owocami lata

Kilka lat temu upiekłam ucierańca na ważny wieczór, czyli pierwsze spotkanie moich rodziców z rodzicami mojej - teraz już - bratowej. Wszyscy zachwycali się nim, myśląc, że na wierzch dałam jagody, a na spód jabłka. Wstyd mi było wyznać, że to nie były jabłka a najzwyklejszy w świecie zakalec;) Od tamtej pory bałam się piec klasyczne ciasto ucierane. Do podjęcia kolejnej próby zmotywowało mnie ostatnio pytanie koleżanki, czy mam dobry przepis na tego typu wypiek. Na szczęście mogę z wielką ulgą ogłosić, że to ciasto wyszło pyszne, uff! Mięciutkie, mięsiste i wilgotne. Można do niego dodać różne owoce - truskawki, maliny czy jagody.



Ucieraniec z owocami lata

Składniki (na kwadratową formę 20 x 20 cm):
  • 150 g masła
  • 120 g cukru
  • szczypta soli
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 40 g mąki ziemniaczanej
  • 140 g mąki pszennej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ok. 350 g wybranych owoców np. truskawek, malin, jagód
 

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
 
Masło utrzeć z cukrem i solą na puszystą i jasną masę. Wbijać po jednym jajku, cały czas ucierając. Dodać wanilię.
 
Mąkę pszenną i ziemniaczaną oraz proszek do pieczenia przesiać razem i delikatnie dodać (na najwolniejszych obrotach miksera) do masy.
 
Przełożyć do natłuszczonej lub wyłożonej papierem do pieczenia formy.
 
Truskawki odszypułkować, pokroić i ułożyć na wierzchu ciasta (lub mniejsze owoce po prostu ułożyć).
 
Piec przez 40 - 45 min. w piekarniku rozgrzanym do 180 st.
 
Tadam!
 
 

18 komentarzy:

  1. bardzo lubię takie ciasta,z truskawkami pycha ale chyba moja ulubiona wersja jest z wiśniami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wiśniami mówisz? Muszę upiec:)

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia! Pobudziłaś mój apetyt :D
    www.missplanner.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I o to chodzi - niech Cię pobudzi do pieczenia:)

      Usuń
  3. Moja Babcia wczoraj upiekła dokładnie takie ciacho! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja Babcia wczoraj upiekła dokładnie takie ciacho! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedno z moich pierwszych ciast. Pamiętam jak kiedyś namiętnie je piekłam. Teraz jakoś o nim zapomniałam. Szkoda, muszę kupić owoce sezonowe i się wziąć za ten specjał :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie smak dzieciństwa :) Moja babcia najczęściej takie ze śliwkami robi!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda apetycznie. Jak Wy robicie te zdjęcia? Ja to nawet z najlepszym daniem mam problem, żeby je dobrze sfotografować...
    Robiłam podobnie, ale wczoraj zrobiłam w innej wersji z jogurtem i mąką z płatków i otrębów owsianych, a na górze rabarbar i maliny. Niebo w gębie. W środę dodam mój przepis, więc zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. haha ale przynajmniej te nieistniejące jabłka Cię uratowały :P Ciacho wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wspaniałe, przepyszne ciasto, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne, proste i z dużą ilością owoców, takie ciacha lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. przepisów na ciasta ucierane nigdy za wiele - akurat wczoraj oberwałam z rodzinką pierwszych wisienek z drzewa - może wykorzystam twój przepis. PS wspaniały blog, dziękuję za odwiedziny u mnie

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie się prezentuje, bardzo zachęcająco!

    OdpowiedzUsuń
  13. Powiem Ci, że wyszłaś z tej zakalcowej porażki po mistrzowsku! :)
    Ja też dłuuugo bałam się zwykłych ucierańców - ale w końcu zła passa się skończyła, i wychodzą :) Ten wygląda pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)

Copyright © 2014 Cukry Proste , Blogger