30.4.16

Lekkostrawna jaglanka z musem jabłkowym

Jako osoba z chorym przewodem pokarmowym (nie wchodźmy w mało apetyczne szczegóły) mam lepsze i gorsze dni. Ostatnio znów nastały mroczniejsze czasy, a ja muszę restrykcyjnie przestrzegać diety lekkostrawnej (pa pa, czekolado!). Jednym z produktów zalecanych przy problemach z żołądkiem jest kasza jaglana, która łagodzi stany zapalne błon śluzowych. Niestety jest ona tak samo zdrowa, jak i niesmaczna;) Cały czas próbuję przekonać się do jej specyficznego smaku, ale wciąż zjedzenie jej na sucho, bez żadnych dodatków jest dla mnie wyczynem. Dlatego wymyślam, główkuję i kombinuję. Ukrywam ziarenka kaszy pomiędzy starkowanymi buraczkami, rozgotowaną marchewką lub prażonymi jabłkami... I wiecie co? Wtedy da się zjeść i jest całkiem dobra!

PS. Od dziś pomysły na lekkostrawne słodkie dania i desery znajdziecie w kategorii Lekki brzusio.
 

Lekkostrawna jaglanka z musem jabłkowym

Składniki (na 1 dużą porcję):
  • 1/2 szklanki suchej kaszy jaglanej
  • 1 szklanka wody przefiltrowanej/oligoceńskiej/przegotowanej+jeszcze trochę do uprażenia jabłek
  • 2 średniej wielkości słodkie jabłka deserowe (u mnie ligol)
  • cukier lub inne słodzidło, opcjonalnie

Kaszę jaglaną dobrze wypłukać na sitku pod bieżącą wodą. Wsypać do rondelka i prażyć (na suchym dnie) do momentu, aż zacznie wydzielać orzechowy zapach. Zalać 1 szkl. wody, doprowadzić do wrzenia, a następnie zmniejszyć ogień i gotować przez 10 - 15 min., aż kasza wchłonie płyn i zrobi się miękka. Odstawić na kilka min., żeby odpoczęła.

W międzyczasie przygotować mus jabłkowy: owoce obrać, pozbawić gniazd nasiennych i pokroić w kostkę. Na dno małego garnka wlać wodę, tak aby było jej na wysokość 1 cm. Wrzucić jabłka i gotować je do momentu, aż będą miękkie (trwa to mniej więcej tyle, co gotowanie kaszy). Owoce rozgnieść widelcem lub zblendować i ewentualnie dosłodzić.

Kaszę nałożyć do miseczki, na wierzch wyłożyć mus jabłkowy.

Tadam!
 

32 komentarze:

  1. Pyszna, chcę taką na śniadanko :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis, rzeczywiście dobry na lekki brzusio :) trzymam kciuki za dalsze znajdywanie pysznych i zarazem zdrowych dla Ciebie potraw, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, trzymanie kciuków bardzo się przyda:)

      Usuń
  3. Tutaj aż mi się buzia śmieję jak czytam o jaglance. Ostatnio sponsorowała mi mocno cały tydzień i jadłam ją naprawdę codzienne - jest to idealna potrawa do pojemniczka na bardzo zapracowane dni. Wersję z musem jabłuszkowym koniecznie przetestuję :) Pozdrowionka cieplutkie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie wytrzymałabym jedząc ją na każdy posiłek:P

      Usuń
  4. Wygląda przepysznie! Lekko i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne, zdrowe i pożywne śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaglankę normalnie zrobię sobie na kolację - uwielbiam ją, a tak dawno nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaglanka to jedna z moich ulubionych kasz :)
    http://iwonka-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała :) ! Poproszę z dostawą do domu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja tam bardzo kaszę jaglaną lubię :) W takim wydaniu musiała smakować bosko!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo, chętnie spróbuję takiej wersji :)
    nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ooo, chętnie spróbuję takiej wersji :)
    nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. o takim śniadaniu czuję sie najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. takie śniadanko,to jest to !

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam mus jabłkowy, zdrowe śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Od kiedy kasza jaglana jest niesmaczna? Ona jest przepyszna! Nawet mogłabym zaryzykować stwierdzenie, że najlepsza z kasz. Ale wiadomo, nie każdy lubi to samo. Nawet nie wiedziałam o jej dobrych właściwościach na problemy żołądkowe. Musze dokupić. :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Doskonale Cię rozumiem, bo ja za samą jaglaną też nie przepadam. Smak specyficzny, to akt. Też muszę ją dobrze doprawić i coś do niej dodać, aby mi smakowała. Ciasta są z nią w porządku, zapiekanki, no i właśnie mocno owocowe, aromatyczne jaglanki. Twoja wersja jest przepyszna ! Uwielbiam tak zrobione jabłka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. śliczny kolor, musi być pyszniutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. nawet kiedy ma się zdrowy przewód pokarmowy, taki pomysł na śniadanie - pycha : )

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam to połączenie! Choć moje dzieci nie mogę do tego przekonać (wolą nawet suchą gryczaną niż jaglaną ze słodkim dodatkiem :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Miksuję na krem, wtedy daję radę:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzisiaj była kasza jaglana na śniadanie, ale z bananami i brzoskwiniami. Mniami :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jako osoba z dużymi problemami układu pokarmowego z całą pewnością mogę stwierdzić, że kasza jaglana jest dla mnie tak samo zbawienna jak pyszna xD Po prostu kocham jej smak nawet bez dodatków :D W takiej wersji też musi nieźle smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam jaglankę <3 chociaż ja moją gotuję na wodzie, a nie na mleku. Pyszna zarówno jako śniadanie jak i deser :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kaszę jaglaną dodaję do zup i tez robię z niej słodkie śniadania. Pozdrawiam -:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Przepis na pewno wypróbuję, u mnie placuszki jaglane - niestety u mnie nietolerancja glutenu więc jaglanka jak najbardziej na plus! :) Pysznie.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)

Copyright © 2014 Cukry Proste , Blogger