środa, 6 kwietnia 2016

Drożdżowe z jabłkami

Comfort food to jedzenie poprawiające humor. Często są to potrawy z naszego dzieciństwa, wywołujące uśmiech na twarzy na samo wspomnienie. Dla mnie do takich jedzeniowych pocieszaczy z pewnością należą wypieki drożdżowe. Nigdy nie zapomnę smaku chałki z masłem i miodem na podwieczorek w przedszkolu lub ciasta z owocami na wakacyjnym wyjeździe, na którym uczyłam się lepić w glinie. Dziś zapraszam Was na pyszną drożdżówkę z jabłkami, dzięki której przeniesiemy się w sentymentalną podróż do czasów, kiedy wszystko było łatwiejsze;) Jest puszysta, mięciutka i delikatna. Specjalnie wybrałam jabłka deserowe, żeby pod wpływem pieczenia nie zmieniły się w papkę.
 


Ciasto drożdżowe z jabłkami
 
Składniki (na kwadratową formę 21 x 21 cm):
  • 330 g mąki
  • 7g drożdży instant
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 80 g cukru
  • 250 ml mleka
  • 60 g masła, rozpuszczonego i ostudzonego
  • 4 małe jabłka deserowe (u mnie rubin)


Mąkę przesiać do misy miksera z drożdżami i solą. Dodać: jajka, cukier, mleko i masło, całość wyrobić mikserem z końcówką-hakiem na gładkie, lejące się ciasto. Misę przykryć ściereczką i odstawić do wyrastania w ciepłe miejsce na ok. 1 1/2 h lub do podwojenia się objętości ciasta.
 
Po tym czasie ciasto jeszcze raz krótko wyrobić i przełożyć do natłuszczonej formy, rozkładając je równo mokrymi dłońmi na dnie. Odstawić do wyrastania na ok. 40 min.
 
Jabłka obrać, pozbawić gniazd nasiennych i pokroić w średniej wielkości kostkę. Wyłoży je na wierzch ciasta.
 
Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 st. przez 30 min., do tzw. suchego patyczka.
 
Tadam!
 
 

37 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. tylko czemu te ilości -nie na szklanki, czy łyżki tylko wagę np. ter 330gmaki,czy 80g cukru-ile to jest/

      Usuń
    2. Można podawać proporcje w szklanach lub gramach. Akurat w cieście drożdżowym bardzo ważne są dokładnie odmierzone składniki - szklanka szklance nierówna, lepiej podawać ilości w gramach. Polecam wyguglać kalkulator kulinarny, który przeliczy g na szkl. Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Coś pięknego! Aż ślinka leci! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam niedawno prawie identyczne. Uwielbiam je. Nie tylko zresztą ja, ale i wszyscy moi domownicy ;) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie każde ciasto zawierające jabłka jest spełnieniem marzeń, to w szczególności. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jabłka lubię najbardziej takie rozpapciane w ciastach;)

      Usuń
  5. Ja należę do osób którym już sam zapach ciasta drożdżowego poprawia humor... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. Zapach powoduje błoooogooość;)

      Usuń
  6. u mnie drożdżowe wypieki też wywołują uśmiech i poprawiają nastrój:)
    Pysznie się prezentuje Twoja drożdżówka!

    OdpowiedzUsuń
  7. Szybkie, proste i na pewno boskie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie puszyste to na pewno pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. takie proste a takie dobre :) dobre ciasto drożdżowe, takie mięciutkie to naprawdę sztuka!

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda idealnie i pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chałkę z masłem i miodem do tej pory jadam chętnie na podwieczorek :-) Oczywiście, jeszcze lepiej byłoby zjeść takie drożdżowe ciacho.

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczerze? Chyba nie spotkałam się z określeniem ,,Comfort Food", ale podoba mi się. Tak samo jak Twoje ciasto. Robisz mi ochotę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dosyć nowy wymysł, ale trafny i ostatnio bardzo popularny;)

      Usuń
  13. ależ cudownie wygląda,czuję jak pachnie

    OdpowiedzUsuń
  14. Mmm, to idealne ciasto na wszelkie smuteczki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak tylko skończę dietę, to ciacho będzie pierwsze na mojej jedzeniowej liście "to do" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Teraz pewnie będzie Ci się śniło to ciasto po nocach, dopóki go nie upieczesz;)

      Usuń
  16. Ciasto wygląda tak rewelacyjnie, że prawie czuje jego zapach :) Bardzo urzeka mnie ta słodka buteleczka na drugi planie - cudowna :)

    Zachęcam Cię bardzo do wrzucenia swoich smaków do naszego koszyka :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Do herbaty w pracy bym sobie zjadła...

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakiekolwiek drożdżowe ciasto by nie było, masz rację, to jeden z takich przepisów, który zawsze pocieszy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale fajne, szybkie proste no i drożdżowe, moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Smaczne ciasto i śliczne zdjęcie, od razu buźka się śmieje:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudowne ciacho.U mnie właśnie ciasto rośnie,ale zrobię drożdżówki z serem.

    OdpowiedzUsuń
  22. Też mamy takich kilka ciast w swojej pamięci i również należy do nich drożdżowe ciacho ale z rabarbarem i kruszonką ^^ Twoja wersja z jabłkami wygląda równie obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wspaniałe ciacho, uwielbiam wszystko co ma jabłka :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam straszną fazę na drożdżowe wypieki... od pół roku. Comfort food w 100%

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)