poniedziałek, 7 marca 2016

Cynamonowy jabłecznik z rodzynkami

Smaczne ciasto do przygotowania na szybko. Ze sporą ilością  jabłek i rodzynek, pachnące cynamonem, maślane i wilgotne...


Cynamonowy jabłecznik z rodzynkami
 
Składniki (na tortownicę 23 cm):
  • 200 g miękkiego masła
  • 100 g cukru
  • 4 jajka
  • 200 g mąki
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100 g rodzynek
  • 600 g kwaśnych jabłek
 

Piekarnik rozgrzać do 180 st. Tortownicę natłuścić.
 
Masło zmiksować z cukrami. Dodać po kolei jajka, a następnie: mąkę, proszek do pieczenia i rodzynki.
 
Jabłka obrać, pozbawić gniazd nasiennych i pokroić w średnią kostkę.
 
1/2 ciasta przełożyć do tortownicy. Ułożyć jabłka i przykryć pozostałym ciastem.
 
Piec przez 1 h, do tzw. suchego patyczka.
 
Tadam!

 

28 komentarzy:

  1. Bajeczny jabłecznik. Zjadam go oczami - cudo! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Klasyk, ale jaki :D Uwielbiam. Chyba nie znam nikogo, kto by nie lubił. Odkąd pamiętam zawsze lubiłam wszelkie jabłeczniki i tak mi zostało. Swego czasu miałam awersję do cynamonu, ale na szczęście mi minęła i lubuję się w takich smakach na powrót. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha :} Rozmarzyłam się, bo to takie idealne ciasto na leniwy podwieczorek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie -idealne do herbaty, koca i dobrej książki:)

      Usuń
  4. Wygląda obłędnie, nie umiałybyśmy się powstrzymać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W środku jest wszystko to co lubię , pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciacho super, tylko te rodzynki bym wygrzebał ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę musiałbyś się napracować, bo jest ich duuużo;)

      Usuń
  7. Wygląda wspaniale :-) uwielbiam ciasta z jabłkami :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tylko rodzynki bym wyrzuciła, a resztę kradnę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejna, która nie lubi rodzynek... pff:P

      Usuń
    2. To ja się do tego przyłączam.
      Akurat na takiego mam ochotę. ^^

      Usuń
  9. Super przepis, uwielbiam szarlotki z cynamonem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bajeczka szarlotka! <3 Mam pytanie - gdzie kupiłaś tę genialną paterę? Bo już od dawna takiej szukam, a gdzie zajrzę do sklepu, to są wyprzedane. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paterę kupiłam na Red Mug, ale ze 2 lata temu. Teraz chyba i tam już jej nie ma...

      Usuń
    2. Kurczę, no właśnie, tam już jej szukałem i nie było. :( Dziękuję za odpowiedź. :)

      Usuń
  11. Oj, takie ciasta to ja bym mogła jeść i jeść... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale piękny, wygląda mega rustykalnie :) Chętnie bym spróbowała!

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam, wygląda doskonale!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale musiało pięknie pachnieć :) Wygląda pysznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale pięknie wygląda w środku! Wypieki posypane cukrem pudrem mają swój urok :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję, że odwiedziłaś/eś mój cukrowy świat i zapraszam ponownie!;)