czwartek, 25 lutego 2016

Ciasto czekoladowo-malinowe bez mąki

Czekolada i maliny to jeden z pyszniejszych duetów. Tym razem te dwa składniki spotkały się w fantastycznym cieście bez dodatku mąki. Jest łatwe do zrobienia, bardzo wilgotne i niezbyt słodkie.  Ostatnio piekłam je już kilka razy - tak wszystkim smakuje:) Bardzo polecam!


Ciasto czekoladowo-malinowe bez mąki

Składniki (na formę 25 x 25 cm lub tortownicę ok. 26 cm):
  • 300 g gorzkiej czekolady min. 70%
  • 300 g masła
  • 7 jajek, żółtka i białka oddzielnie
  • 245 g cukru
  • 345 g malin (mogą być mrożone, wcześniej rozmrożone)

W kąpieli wodnej rozpuścić czekoladę z masłem, ostudzić.

Żółtka zmiksować z cukrem na jasną i puszystą masę. Dodać stopniowo czekoladę z masłem.

Białka ubić na sztywno i dodać do ciasta łyżka po łyżce.

Na koniec wmieszać maliny.

Ciasto przełożyć do natłuszczonej formy.

Piec przez 45 min. w piekarniku rozgrzanym do 170 st.

Tadam!



28 komentarzy:

  1. zgadza się - czekolada i maliny to duet przepyszny! Ależ mam ochotę na kawałek tego ciasta!

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ mi ślinka leci....mniammmm

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam to połączenie malin i czekolady :) Takie ciacho jest idealne na takie zimniejsze dni :}

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku ale super ciacho. Porywam kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku ale super ciacho. Porywam kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Absolutny must have! Musze go mieć! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Absolutny must have! Musze go mieć! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale czad! Myślę, że dla bezglutenowców to raj na ziemi :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne ciasto na weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super! I bez mąki? Wygląda jak brownie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny, głęboki kolor ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzy tabliczki czekolady robią swoje;)

      Usuń
  12. Czekoladowe ciacha nigdy za wiele :D Całą blaszkę poprosimy :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda świetnie, zjadłabym kawałeczek

    OdpowiedzUsuń
  14. Czekolada i maliny? Czy jest coś lepszego pod słońcem. Z tym połączeniem trafiłaś w moje gusta po prostu całkowicie. A to ciasto nie dość, że wygląda przesmakowicie to na pewno też takie jest. Maliny nadają powiew lata w te zimowe dni. Pozdrowionka od starej blogowej znajomej. Ciekawe czy mnie jeszcze pamiętasz? Wróciłam do blogowania i do odwiedzania moich ukochanych kulinarnych blogów. Bardzo tęskniłam za tymi inspiracjami. A malinowe ciastko czekoladowe zagości niebawem i na moim stole:) Buziaki :* Megly.

    OdpowiedzUsuń
  15. To coś wprost dla mnie! :D
    Kocham zarówno czekoladę jak i maliny.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmm, wygląda jak marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. zrobiłam- do dziś cieknie mi ślinka:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Intensywnie czekoladowe, z malinami... idealne :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję, że odwiedziłaś/eś mój cukrowy świat i zapraszam ponownie!;)