sobota, 2 stycznia 2016

Wegańskie muffiny bananowo-klonowe (bez cukru)

Wszystkiego najsłodszego w nowym roku! Po tym, jak zapomniałam dodać do tych muffinów jajek, moim noworocznym postanowieniem jest piec częściej wegańskie słodkości. Są równie smaczne i może uda mi się przekonać do nich także zajadłych mięsożerców:) 
2016 rozpoczynam zatem od muffinów bananowych bez jajek, masła czy mleka, które wyszły naprawdę smaczne - puszyste, mięciutkie, z delikatnym posmakiem syropu klonowego.


Wegańskie muffiny bananowo-klonowe
Składniki (na 4 sztuki):
  • 1 szklanka mąki*
  • 1/3 szklanki syropu klonowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1/4 szklanki oleju rzepakowego
  • 1 bardzo dojrzały duży banan, rozgnieciony widelcem
*moja szklanka ma 237 ml
Piekarnik rozgrzać do 180 st.
Wszystkie składniki zmiksować razem.
Masą napełnić papilotki.
Piec przez ok. 25 min., do tzw. suchego patyczka.
Tadam!

17 komentarzy:

  1. Cudowne! Banany dobre na wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wegańskie <3 Cudowny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne i do tego wegańskie, a maleńka paterka też cudowna :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podbiłaś mnie tym syropem klonowym :) Uwielbiam jego aromat, te muffiny musza być boskie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypomniałam sobie, że w lodówce od dawna stoi otwarte opakowanie syropu i musiałam go dobrze wykorzystać:)

      Usuń
  5. Bananowe i wegańskie!? Więcej do szczęścia nie trzeba ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł na zdrowe muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Babeczki muszą być smaczne ale ta mała patera <3 urocza! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne i pomysłowe babeczki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Muffinki pierwsza klasa :)
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają świetnie i muszę to powiedzieć to także ja: mała patera jest fantastyczna :D

    smacznyrezultat.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)