13.1.16

Leniwe

Pierwsze danie obiadowe na blogu, oczywiście na słodko. Z gotowaniem  niestety idzie mi o wiele gorzej niż z pieczeniem;) Choć uwielbiam leniwe, do tej pory jadłam kupne ze sprawdzonej knajpki. W końcu postanowiłam zrobić je sama i okazało się to banalnie łatwe. Może kluski nie wyszły zbyt ładne (powiedzmy sobie szczerze - są wyjątkowo brzydkie, a zdjęcia zrobione w trzy minuty nie wydobyły z nich uroku), ale za to smaczne - miękkie, delikatne, z bardzo wyczuwalnym twarogiem. Teraz na pewno będę przygotowywać je częściej, poszukując przy tym idealnego przepisu.


Leniwe

Składniki (na 1 porcję):
  • 200 g twarogu w kostce (np. taki, klinek należy dodatkowo przetrzeć przez sitko)
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki mąki
  • 1 1 /2 łyżki cukru pudru
Ponadto
  • rozpuszczone masło
  • cukier

W misce rozdrobnić widelcem twaróg. Dodać: jajko, mąką i cukier puder. Całość dokładnie wymieszać i wyłożyć na stolnicę delikatnie oprószoną mąką.

Z ciasta uformować wałek, lekko spłaszczyć i nożem kroić ukośnie kawałki o szerokości ok. 2 cm.

Leniwe wrzucać do garnka z gotującą się, lekko osoloną wodą. Gdy kluski wypłyną na wierzch, odczekać jeszcze 1 - 2 min. i wyjąć.

Podawać polane rozpuszczonym masłem i posypane cukrem.

Tadam!

21 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy nie jadłem leniwych, bo u mnie robi się kopytka z twarogiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj dowiedziałam się, ze w dzieciństwie moja mama tez robiła z ziemniakami;)

      Usuń
  2. Olga, a co to na wystawę idzie ? :) Ja uważam, że nie musi być cudnie, ale najważniejsze, aby było smacznie ! A te leniwe wyglądają na lekkie i puszyste, czyli takie, jakie są najlepsze !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blog to prawie jak wystawa;) Ale smak oczywiście liczy się najbardziej!

      Usuń
  3. Uwielbiam. Zjadłabym, mimo, że jestem świeżo po solidnym obiedzie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Liczy się smak <3 Idealne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Leniwe idealne! Niebo dla podniebienia! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, dawno nie robiłam, muszę zrobić je :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma to jak spora porcyjka "leniwych" na obiad ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Leniwe jak najbardziej na tak :) Polecam też wypróbować na wytrawnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. ahhh leniwe leniwe... co one robią z moimi zachciankami :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne leniwe :) U mnie obowiązkowo polane masłem z bułką tartą. Ja jak robię to dodatkowo oddzielam żółtka od białek, czyli najpierw daję żółtka a na końcu ubitą pianę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem też tak zrobię:)

      Usuń
  11. Mniam! Nie pamiętamy kiedy ostatnio jadłyśmy takie leniwe :D Ale narobiłaś nam ochoty :D

    OdpowiedzUsuń
  12. lubimy leniwe.. jak babcia zrobi :D bo wstyd sie przyznac ale chociaz sa takie leniwe to ja sama nigd nie robilam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Też szukam idealnego przepisu na leniwe :) Bo bardzo je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Leniwe chodzą za mną jak natręt od kilku dni. Zaglądam na Twojego bloga i co widzę? To nie może być przypadek ;)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)

Copyright © 2014 Cukry Proste , Blogger