19.11.15

Ciasto z białej czekolady jak mus

To ciasto z białej czekolady należy do tych brzydkich, ale za to pysznych i niecodziennych. Choć jest pieczone, ma bardzo intrygującą konsystencję - z wierzchu chrupiące, w środku skrywa delikatny, rozpływający się w ustach mus czekoladowy. Wypiek idealny na poprawę humoru - do zajadania prosto z formy, leżąc w łóżku i oglądając np. Muminki (no to się wydało, co robiłam wczoraj:)).


Ciasto z białej czekolady jak mus

Składniki (na tortownicę 18 cm):
  • 120 g masła
  • 200 g białej czekolady
  • 2 jajka
  • 120 g cukru
  • 4 łyżki mąki


120 g czekolady rozpuścić razem z masłem w kąpieli wodnej, ostudzić. 80 g czekolady pokroić na kawałki, odstawić na bok.

Jajka zmiksować z cukrem. Dodać ostudzoną masę czekoladowo-maślaną, a następnie mąkę i pokrojoną czekoladę.

Przelać do tortownicy wysmarowanej masłem i oprószonej mąką.

Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 st. przez ok. 40 min., aż na wierzchu zrobi się twarda skórka.

Kroić, gdy ciasto całkowicie ostygnie.

Tadam!


 Moje wypieki. Wielki powrót

23 komentarze:

  1. Hmm, zaraz się rozpłynę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupiłaś mnie całkowicie! Do tego te Muminki i zajadanie po kryjomu najlepiej całej tortownicy haha...weekend jest mój :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba sobie jakoś dogadzać w tę okropną pogodę końca świata;)

      Usuń
  3. Mmm ale cudowne ciacho :) Uwielbiam z białej czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wciągnęłabym całe. Zrobię, gdy mąż wyjedzie w jakąś delegację i z nikim się nie podzielę, zjem po kawałku na każdy posiłek, lub bardziej prawdopodobnie większość na raz i będę cierpieć... już mi ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wczoraj zjadłam trzy kawałki na raz w ramach obiadu:D

      Usuń
  5. Przepis zapisany! To ciasto muszę zrobić <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób, zrób i podziel się opinią:)

      Usuń
  6. Boskie!
    Zamarzył mi się kawałek...
    Upiekę na pewno!
    Pozdrawiam Cię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uważam, że wcale nie jest brzydkie - jest idealne. A ten środek - poezja. Też bym chętnie obejrzała do niego Muminki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze wygląda :) Ja jestem chętna na spróbowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mnie zaintrygowało to ciacho.Piękne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam białą czekoladę, także... ciasto idealne dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie przepadam za białą czekoladą, ale mam wrażenie, że to ciasto musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasami te brzydkie ciasta potrafią nas mile zaskoczyć smakiem. Już wyobrażam sobie ten smak... mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmm, ależ to musiało być pyszne! :)
    Też lubię "Muminki" :)

    OdpowiedzUsuń
  14. fajne, ciekawe jak smakuje mmm

    OdpowiedzUsuń
  15. Zjadłabym choć kawałeczek!

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)

Copyright © 2014 Cukry Proste , Blogger