czwartek, 29 października 2015

Domowy cukier cynamonowy

Na sklepowych półkach obok cukru waniliowego (a częściej wanilinowego), możemy znaleźć również taki z dodatkiem cynamonu. Jednak po co kupować coś, co możemy przygotować w domu w niecałe dwie minuty? Wystarczy wymieszać w słoiku cukier z cynamonem i gotowe! To aromatyczne słodzidło idealnie pasuje nie tylko do ciast i ciasteczek, ale także do słodkich dań obiadowych, jak leniwe, naleśniki czy ryż z jabłkami. Posłodzona nim kawa czy herbata będzie miała niepowtarzalny, prawdziwie jesienny smak.
 


Domowy cukier cynamonowy

Składniki (na 1 słoik 250 ml):
  • 235 ml (ok. 205 g) cukru
  • 3 łyżeczki cynamonu

Cukier i cynamon wsypać do słoika, zamknąć go i potrząsnąć tak, aby składniki dobrze wymieszały się ze sobą.

Tadam!



7 komentarzy:

  1. Proste i przydatne :)
    Pozdrawiam,
    M

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm owsianka z nim musi być pyszna! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł na domowy cukier cynamonowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy może być coś prostszego...? A aromat wydobywający się ze słoiczka - czysty obłęd :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dość że jest lepszy, ładnie pachnie to i jego cena jest o wiele niższa :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Więc nie tylko ja wpadłam na ten pomysł :) Kupowałam cukier cynamonowy w takich tubkach z dziurkami do posypywania. I pewnego dnia doszłam do wniosku, że to prawdziwe marnowanie pieniędzy i nieszanowanie środowiska (za każdym razem nowe plastikowe opakowanie). Cukier cynamonowy robię sama, tak jak ty (tylko używam brązowego cukru) i napełniam wciąż tą samą praktyczną tubką. Moje dzieci posypują nim naleśniki. Pięknie pachną :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję, że odwiedziłaś/eś mój cukrowy świat i zapraszam ponownie!;)