21.8.15

Sernik kawowy z wiśniami

Uff, nareszcie można włączyć piekarnik bez strachu przed upieczeniem przy okazji własnej osoby. Ten sernik kawowy z wiśniami powstał na specjalne zamówienie mojego Taty, który obchodził w poniedziałek imieniny i chciał z tej okazji zanieść coś słodkiego do pracy. Niestety więc nie miałam możliwości spróbowania swojego dzieła ani zrobienia zdjęcia jego wnętrza. Zostałam jednak zapewniona, że sernik wszystkim bardzo smakował i zniknął raz-dwa;)


*Dobre rady dotyczące pieczenia idealnego sernika:
  • wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej
  • po upieczeniu: lekko uchylić drzwiczki piekarnika i zostawić w nim sernik do całkowitego ostygnięcia (ok. 2 1/2 h)
  • ostudzony sernik wsadzić na 4 - 6 h (a najlepiej na całą noc) do lodówki, aby stężał


Sernik kawowy z wiśniami

Składniki (na tortownicę 26 cm):

Spód
  • 180 g herbatników kakaowych
  • 50 g masła, rozpuszczonego
Masa serowa
  • 1 kg sera w wiaderku
  • 330 g jogurtu greckiego
  • 150 g cukru
  • 4 jajka
  • 45 g masła
  • 3 łyżki kawy w proszku
Ponadto
  • 500 g wiśni (waga przed wydrylowaniem), wydrylowanych

Piekarnik rozgrzać do 180 st. Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować masłem i oprószyć mąką.

Przygotować spód ciasta. Herbatniki pokruszyć wałkiem lub w malakserze i połączyć z roztopionym masłem. Wylepić nimi spód tortownicy i podpiec przez 12 min. Wyjąć z piekarnika i zmniejszyć jego temperaturę do 170 st.

Ser i jogurt zmiksować z cukrem. Miksując, dodawać po jednym jajku. Potem dodać masło i kawę. Masę wlać na podpieczony spód. Na wierzch wyłożyć wiśnie.

Piec przez 50 - 60 min.

Tadam!

Letnie owoce

27 komentarzy:

  1. Pyszne sernik :) Piękny ci wyszedł!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny, uwielbiam serniki a ten musi być przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Sernik? Kawa? Wiśnie? Trzy razy TAK! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki entuzjazm to ja rozumiem😊

      Usuń
  4. Ten sernik jest taki cudowny! <3 Smaki dobrane idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem fanką serników jednak Twój prezentuje się pięknie, a kawowy smak wydaje się zachęcający :)

    prostozpiekarnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Zacny sernik :) Połączenie kawy i wiśni wydaje się być ciekawe i chętnie bym go spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda mega rozpustnie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam sernik! Wygląda pysznie!

    Buziaki
    Zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda świetnie, a wiśnie na pewno wspaniale komponują się z kawą :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sernik kawowy to jest to ! idealne połączenie :) I jak pysznie wygląda !

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam serniki, a ten wygląda wspaniale.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. niezwykle tajemniczy sernik. Trzeba zrobić, by przekonać się, jak wygląda w środku i smakuje! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, może w środku czai się jakaś niespodzianka;)

      Usuń
  13. prezentuje sie super. mam faze na serniki - wiec niebawem wyprobuje. a do mnie zapraszam-rowniez na sernika. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem czekam na recenzję po upieczeniu! sama niestety go nie mogłam spróbować:(

      Usuń
  14. Boski! To połączenie smaków musiało być obłędne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kawa i wiśnie to połącznie idealne jak dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny ten sernik, z chęcią bym się skusiła na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda fantastycznie :) czym prędzej muszę kupić wiśnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. świetny, ja robiłam ostatnio sernik kawowy z wiśniami, ale na zimno

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)

Copyright © 2014 Cukry Proste , Blogger