czwartek, 26 marca 2015

Babka majonezowa?!

Gdy pierwszy raz usłyszałam o babce majonezowej, zrobiłam tylko wielkie oczy i pomyślałam: o fuu! Z ciekawości postanowiłam ją jednak zrobić w tym roku i wiecie co? Okazała się zaskakująco smaczna! A pisze to ktoś, kto naprawdę nie znosi majonezu (ma wręcz majonezofobię;)) i toleruje go wyłącznie raz do roku w jajkach faszerowanych przygotowanych przez swoją Babcię. Ta babka wychodzi wilgotna, mięsista, odpowiednio słodka i przede wszystkim - wcale nie czuć w niej majonezu. Jest banalnie łatwa do zrobienia.


Babka majonezowa
(źródło)

Składniki:
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 szklanka cukru
  • 4 duże jajka
  • 3/4 szklanki majonezu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Piekarnik rozgrzać do 175 st. (u mnie 160 st. z termoobiegiem).

Wszystkie składniki na babkę umieścić w misie miksera i miksować przez 3 - 5 min. (aby cukier rozpuścił się). Ciasto przelać do natłuszczonej formy (wychodzi bardzo rzadkie).

Piec przez 40 - 50 min., do tzw. suchego patyczka.

Smacznego!


English version

Mayonnaise Babka

Ingredients:
  • 1/2 cup flour
  • 1/2 cup potato flour
  • 1 cup sugar
  • 4 large eggs
  • 3/4 cup mayonnaise
  • 2 tsp baking powder

Preheat the oven to 175 C.

Put all the ingredients in a mixer bowl and mix for 3 - 5 mins. Pour the mixture into greased babka tin.

Bake for 40 - 50 mins or until a skewer inserted into the babka comes out clean.

Enjoy!


Wielkanocne Smaki - edycja V

9 komentarzy:

  1. Mo ja mama robi właśnie taką babkę, jest rewelacyjna w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ją uwielbiam! Robiłam w zeszłym roku i była pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam dawno temu i smakuje świetnie .Piękna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna forma do babki. Może uda mi się na Wielkanoc zrobić taką majonezową.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze się zastanawiałam jak smakują takie ciasta na majonezie, nigdy ich nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  6. Też mnie kusi :) Choć podchodzę do niej nieco nieufnie ;)
    Tobie wyszła piękna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się jej bałam - nienawidzę majonezu - ale jest naprawdę dobra:)

      Usuń
  7. Babka jest pyszna już kilka razy ją piekłam :D

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)