niedziela, 22 czerwca 2014

Kompot z truskawek

Laaatooo! Szkoda, że wskazuje na to wyłącznie zapis w kalendarzu, a nie słoneczna pogoda za oknem. Szaroburą aurę można sobie zrekompensować pysznymi letnimi smakami. Kompot z truskawek kojarzy mi się z wakacyjnymi wyjazdami gdzieś w Polskę, w czasach dzieciństwa jeszcze, kiedy to ów napój podawano na obiad w białych kubkach Społem (ach, jak mi się marzy teraz taki kubek!). Też macie takie wspomnienia?;)



Kompot z truskawek
  • 500 g truskawek, bez szypułek
  • 2 l zimnej wody
  • 2 łyżeczki stewii lub 6 łyżeczek cukru (lub więcej)

Truskawki wrzucić do garnka, posypać stewią lub cukrem i zalać wodą. Doprowadzić do wrzenia i gotować jeszcze przez ok. 10 min. na małym ogniu. Ostudzić. W razie potrzeby dosłodzić.

Smacznego!


Letnie Orzeźwienie 2014

13 komentarzy:

  1. Niestety nie mam takich wspomnień a szkoda.
    Kompocik wygląda pięknie, często taki robię.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. oj pychotka prawdziwa

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmniam! przypominają mi się letnie czasy wczesnego dzieciństwa....

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam kiedyś w domu mamy kolekcje naczyń społem ,ale nie wiem czy jeszcze cos zostało .Kompot cudo .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, jak ja bym chciała taki komplet kubas + talerz!:D

      Usuń
  5. ach! uwielbiam :) dobrze, że zrobiłam sobie zapas na zimę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kubki Społem są nadal do kupienia! w sklepikach agd Społem (w Poznaniu mamy taki), no i też przez internet ;) uwielbiałam je. Masz rację - idealne do kompotu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, okazuje się, że w stolycy też jest podobno taki sklep - muszę się wybrać:)

      Usuń
  7. takiego kompotu to już dawno nie piłam, może jeszcze zdążę zrobić, ale koniecznie wersję bez cukru :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czasem najprostsze pomysły są najlepsze! :)) Piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Najlepszy do dobrego obiadku :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję, że odwiedziłaś/eś mój cukrowy świat i zapraszam ponownie!;)