poniedziałek, 15 lipca 2013

Bardzo zdrowe i proste ciasteczka owsiane

Prościej już być nie może. Wystarczą dwa składniki: płatki owsiane i banany. Bez cukru, mąki i masła. Do ciastek można jeszcze dodać coś ekstra wedle upodobań - orzechy czy suszone owoce. Ja postawiłam na gorzką czekoladę i odrobinę miodu, aby ciastka nabrały nieco więcej słodyczy.
Wszystkie składniki mają wiele wartości odżywczych. Płatki owsiane zawierają m. in. dużo potasu, wapnia i witamin z grupy B oraz sporą ilość błonnika, dzięki czemu zapewniają długotrwałe uczucie sytości i wpływają korzystnie na przemianę materii. Banany polecane są dla pesymistów i osób zestresowanych, ponieważ zawierają tzw. tryptofan - aminokwas uwalniający serotoninę, która poprawia samopoczucie.  Gorzka czekolada z kolei, obniża ryzyko zawałów serca i udarów mózgu, opóźnia starzenie i wspomaga pamięć.



Ciasteczka owsiane

Składniki (na 1 blachę):
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1 banan
  • opcjonalnie: wybrane dodatki - kawałki czekolady, suszone owoce, orzechy
  • opcjonalnie: 1 łyżka miodu

Piekarnik rozgrzać do 180 st.

Płatki owsiane (najpierw można je rozdrobnić w malakserze) połączyć z rozgniecionym bananem. Dodać miód i dodatki.
Z masy formować kulki wielkości orzecha włoskiego i lekko je spłaszczyć. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Piec przez 15 min.

Smacznego!


4 komentarze:

  1. proste ciasteczka, a takie smaczne i zdrowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. faktycznie-nic dodać, nic ując.. mega mi się podoba taki pomysł! Muszę zaraz wypróbować, no muszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. owsiane to moje ulubione! a tutaj jeszcze w tak prostym składzie, podwójna przyjemność w robieniu i zjadaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam wszystkim te ciastka w wersji z czekoladą i miodem! Nie są przesłodzone, a słodyczy nadaje czekolada i czuć banana. Dla mnie pycha! :)

    P.S. To pewnie dlatego po zjedzeniu banana zawsze mi lepiej :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję, że odwiedziłaś/eś mój cukrowy świat i zapraszam ponownie!;)