7.12.15

Marzenie mrówkojada - szybki makowiec bez mąki

Pod śmieszną nazwą Marzenie mrówkojada kryje się przepyszne ciasto makowe z jabłkami i kaszą manną, przypominające swoim wyglądem mrowisko:) To idealny zamiennik tradycyjnego drożdżowego makowca, którego zrobienie zabiera mnóstwo czasu i energii. Nie trzeba mielić maku, zagniatać ciasta ani długo czekać aż łaskawie wyrośnie. Wystarczy puszka gotowej masy makowej i dziesięć minut pracy, żeby otrzymać niesamowicie wilgotne, mięciutkie i puszyste ciasto. Na mojej Wigilii pojawi się właśnie takie, oblane czekoladą.


Marzenie mrówkojada - szybki makowiec bez mąki

Składniki (na tortownicę 26 cm):
  • 1 kostka (200 g) masła, miękkiego
  • 1 szklanka cukru*
  • 8 jajek, żółtka i białka oddzielnie
  • 1 puszka (850 g) gotowej masy makowej
  • 5 małych kwaśnych jabłek (ok. 750 g)
  • 8 łyżek kaszy manny
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
*moja szklanka ma 237 ml


Piekarnik rozgrzać do 180 st.

Masło utrzeć z cukrem. Dodać kolejno żółtka. Dodać stopniowo masę makową.

Jabłka obrać, zetrzeć na tarce o małych oczkach i dodać do masy maślano-makowej. Dodać kaszę mannę i proszek do pieczenia.

Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli i delikatnie wmieszać do masy.

Ciasto przelać do natłuszczonej tortownicy i piec przez ok. 1 h.

Ostudzone ciasto można oprószyć cukrem pudrem lub polać czekoladą, lub lukrem.

Tadam!

22 komentarze:

  1. Pycha, takie "makowce" na szybko są świetne, zwłaszcza jak wychodzą takie wilgotne. Ja robię co roku ten drożdżowy, a po świętach, jak maku zostaje, robię właśnie coś w ten deseń :}

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jakoś nie przepadam za drożdżowym;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam mak! A takiej wersji makowca nie znałam ;) Czadowy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam to ciasto i również bardzo mi smakuje, ale przepisu nie mam więc zapisuę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam:) Już mam na niego zamówienia na Święta

      Usuń
  5. Nigdy jeszcze nie piekłam makowca; może powinnam zacząć od takiego, żeby nie zaliczyć wpadki...? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze, to mój pierwszy makowiec:) I chyba na zawsze pozostanę przy takiej wersji, bo nigdy nie trafiłam na smaczną drożdżową

      Usuń
    2. Moja Babcia robi boską struclę, muszę w końcu wyciągnąć od niej przepis :)

      Usuń
  6. Podobno nazywa się to jeszcze makowcem japońskim :) Bardzo smaczny, kilka razy próbowałyśmy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja nazwa chyba podoba mi się bardziej;)

      Usuń
  7. Oj cudny makowiec :) Zjadłabym!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś jadłam takie makowe z jabłkami i było przepyszne! To tak prosto się robi, że kusi, żeby spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie tylko mrówkojad by się na nie skusił :D

    OdpowiedzUsuń
  10. taki własnie chcę - szybki! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały makowiec. :) Teraz już wiem, o czym marzą mrówkojady. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale cudne zdjęcia :) Nie tylko mrówkojad się skusi ;) Ja - bardzo chętnie !

    OdpowiedzUsuń
  13. Od dziś to i moje marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię to ciasto i nawet miałam je upiec na święta, ale jednak stanęło na tradycyjnym "zawijaku" :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)

Copyright © 2014 Cukry Proste , Blogger