26.6.15

Kruche z morelami i lawendą

Gdzie podziało się upalne lato? Póki się nie odnajdzie (wtedy zapewne będę narzekać, że jest za gorąco), zapraszam na bardzo słoneczne, aromatyczne kruche ciasto z morelami i lawendą. Dzięki niemu przeniesiecie się do francuskiej Prowansji, a wasze domy otuli  wyjątkowy zapach tych cudnych fioletowych kwiatków. Ciasto jest pyszne! Tak kruche, że aż trudno się kroi. Połączenie moreli i lawendy jest naprawdę kuszące i warte wypróbowania:)


Kruche ciasto z morelami i lawendą

Składniki (na kwadratową formę 20 x 20 cm):

Kruche ciasto
  • 290 g mąki
  • 140 g zimnego masła
  • 80 g cukru
  • 3 żółtka
Ponadto
  • 1 kg moreli (waga przed wypestkowaniem), umytych, wypestkowanych i pokrojonych w ósemki
  • 1 łyżka suszonych kwiatów lawendy, rozdrobnionych w młynku lub posiekanych nożem
  • 1 łyżka brązowego cukru

Piekarnik rozgrzać do 180 st. Formę wysmarować masłem i oprószyć mąką.
 
Z podanych składników zagnieść ciasto. Ciasto podzielić na 2 równe części. Połową ciasta wylepić dno formy. Pokrojone morele wymieszać z lawendą i wyłożyć na ciasto. Pozostałą częścią ciasta posypać dokładnie owoce. Wierzch posypać brązowym cukrem.

Piec przez 40 - 45 min., aż wierzch zrobi się mocno złoty.

Smacznego!



 



19 komentarzy:

  1. TEŻ OSTATNIO ROBIŁAM CIACHO Z MORELAMI I LAWENDA, TYLKO UCIERANE :) KOCUR ŚWIETNY :} JAKBYM WIDZIAŁA MOJĄ BEBE WĘSZĄCĄ PRZY MNIE, GDY COŚ PICHCĘ :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Fantazja miauczy dopóki nie wezmę jej na ręce i nie pokażę, co robię;)

      Usuń
  2. Ale mam ochotę na morele!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne ciacho! Dawno nie jadłam moreli w cieście, czas takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Tyle owoców teraz, że nie wiadomo, które wykorzystać do ciasta:)

      Usuń
  4. Uwielbiam ciasto kruche z owocami. To musi być pyszne, dlatego porywam kawałeczek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo smacznie ale nigdy nie jadłam ciasta z lawendą :)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz koniecznie spróbować - to zupełnie niespotykany i ciekawy smak:)

      Usuń
  6. Wow - z lawendą? Bardzo ciekawe i chętnie spróbowałabym chociaż kawałeczek :) Pomysłowo!


    Prosto z piekarnika (klik!)

    OdpowiedzUsuń
  7. O raju, ale smaki! Nigdy bym nie wpadła ;) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem, czy mam teraz większą ochotę na morele, czy na to ciacho *.*

    http://poranny-talerz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie wygląda te ciacho, fajnie, że jest w nim dużo moreli :)

    OdpowiedzUsuń
  10. chciałabym to ciasto zjeść tu i teraz całe ! wygląda tak obłędnie :) Jak dla mnie mistrzostwo ! Prostota i smak ! Super :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lawendowy smak, mniam ja już czuję jak pachnie to ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  12. Brzmi bardzo ciekawie ciasto z morelą i lawendą :) Pachnieć i smakować musi fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie ciasta lubię najbardziej :D A dodatek lawendy na pewno wzbogacił smak :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaintrygowało mnie to połączenie - lawenda i morele brzmią bardzo ciekawie, muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)

Copyright © 2014 Cukry Proste , Blogger