poniedziałek, 4 września 2017

Ciasto Matcha z malinami

Jeszcze kilka dni temu był upał, nagle przyszła jesień i od razu zrobiło się szaro i smutno;( Przeglądając zawartość lodówki, znalazłam resztkę herbaty matcha przewiezioną z Japonii. Wykorzystałam ją do upieczenia zielonego ciasta z dodatkiem malin, które już swoim żywym kolorem poprawia humor. Wyszło puszyste i lekkie, a także bardzo ciekawe i intensywne w smaku.




Ciasto Matcha z malinami

Składniki (na keksówkę o poj. 1 1/2 l):
  • 4 jajka
  • 165 g cukru
  • 155 g mąki
  • 65 g mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka herbaty matcha do gotowania i pieczenia
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 125 g masła
  • 250 g malin


Piekarnik rozgrzać do 170°C. Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia lub natłuścić.

Jajka zmiksować z cukrem.

Suche składniki przesiać razem i dosypać do masy jajecznej.

Masło rozpuścić i jeszcze gorące dodać bardzo powoli do reszty składników.

Na koniec delikatnie wmieszać maliny.

Piec przez ok. 45 min. lub do tzw. suchego patyczka.

Tadam!


English version

Matcha and Raspberry Cake

Ingredients (1 ½ l loaf cake tin):
  • 4 eggs
  • 165 g granulated sugar
  • 155 g plain flour
  • 65 g potato flour
  • 1 łyżka matcha powder for cooking and baking
  • 1 tsp baking powder
  • 125 g butter
  • 250 g raspberries


Preheat the oven to 170°C. Line or butter the cake tin.

Mix the eggs and sugar.

Sift together the dry ingredients and add to the egg mixture.

Melt the butter and add still hot to the cake mixture.

Mix in the raspberries.

Bake for about 45 mins or until skewer inserted into the centre of the cake comes out clean.

Tada!

25 komentarzy:

  1. Nie lubię herbaty, ale może tutaj by mi posmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matcha jest bardzo charakterystyczna, więc może byś ją polubiła:)

      Usuń
  2. Wygląda rewelacyjnie i jeśli tak samo smakuje to ja je chcę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjadłoby się chętnie.
    Ciacho jak się patrzy.
    Niezwykle fajne jest!
    Ach... i te kolorki! Idealne na poprawę humorku.
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe ciasto, no i ten kolorek :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. robiłam takie ciasto, ale bez owoców, z czekoladą, muszę zrobić i taką wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bomba! Przesmakowita bomba! Jestem pod wrażeniem tego ciasta! Cudowne <3

    OdpowiedzUsuń
  7. To ciasto wygląda cudownie:) Nic tylko sięgnąć po kawałeczek:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale świetny kolor,musiało być pyszne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne ciasto w nietypowym kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne! Kolor idealny by odstraszyć jesień ^_^

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolor cudowny :) Szkoda, że matcha nie przypada nam w smaku w wypiekach do gustu :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Ma świetny kolorek... niczym ciasto szpinakowe :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmm, coś zdecydowanie dla mnie!
    Choć ja moją matchę kupiłam w zwykłym markecie ;)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)