poniedziałek, 11 września 2017

Ciasto jogurtowe z brzoskwiniami (bez laktozy)

Nie wiem, czy zauważyliście, ale na blogu pojawia się ostatnio coraz więcej przepisów bez laktozy. Już dawno zauważyłam, że spożycie większych ilości tego cukru mlecznego źle się dla mnie kończy (nie wchodząc w mało apetyczne szczegóły), dlatego też postanowiłam bardzo mocno ograniczyć go w swojej diecie i zobaczyć, jakie będą tego efekty. Choć Grześki, Ptasie mleczko i Nutella wciąż mnie wołają;) Na szczęście na polskim rynku ciągle pojawiają się nowe produkty o obniżonej zawartości laktozy. Możemy już kupić nie tylko mleko, ale także masło, żółte i białe sery czy jogurty. Dziś upiekłam łatwe ciasto z brzoskwiniami w kolorze słońca, którego składnikiem jest jogurt grecki bez laktozy.



Ciasto jogurtowe z brzoskwiniami (bez laktozy)

Składniki (na kwadratową formę 21 x 21 cm):
  • 110 ml oleju rzepakowego
  • 150 g cukru
  • 4 jajka
  • 250 g jogurtu greckiego bez laktozy (może być też zwykły)
  • 330 g mąki, przesianej
  • 1 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej, przesianej
  • 4 brzoskwinie, pokrojone w dużą kostkę


Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Piernik rozgrzać do 170°C. Formę do pieczenia wysmarować olejem lub wyłożyć papierem do pieczenia.

Wymieszać razem: olej, cukier, jajka i jogurt. Dosypać mąkę i sodę oczyszczoną.

Masę przełożyć do blachy. Na wierzchu ułożyć owoce.

Piec przez ok. 45 min. lub do tzw. suchego patyczka.

Tadam!


English version

Greek Yogurt and Peach Cake (lactose free)

Ingredients (21 cm square cake tin):
  • 110 ml vegetable oil, at room temperature
  • 150 g granulated sugar
  • 4 eggs, at room temperature
  • 250 g lactose free greek yogurt, at room temperature
  • 330 g plain flour, sifted
  • 1 1/2 tsp baking soda, sifted
  • 4 peaches, cubed


Preheat the oven to 170°C. Oil or line the cake tin.

Whisk together the oil, sugar, eggs and jogurt. Add the flour and baking soda.

Spoon the mixture into the prepared cake tin.

Bake for about 45 mins or until skewer inserted into the centre of the cake comes out clean.

Tada!

15 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda i na pewno smakuje obłędnie :) Proszę o kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super :) zjadłabym, ale od razu też bez glutenu, czyli inna mąka na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na szczęście póki co glutenu nie muszę sobie odmawiać;)

      Usuń
  3. O, ale piękne!
    Super są takie ciasta jogurtowe!
    Lubię takie smaki.
    Pozdrowionka. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ojacie <3 to ciasto wygląda obłędnie <3
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham brzoskwinie! Ciacho dla mnie stworzone :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, to coś dla mnie bez laktozy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne ciacho :) Idealne do popołudniowej herbatki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm, wygląda pysznie, ma cudną strukturę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Współczuję, nie wiem jak bym przeżyła bez laktozy.
    Pysznie wyglądające ciacho.

    OdpowiedzUsuń
  10. to ja poproszę kawałek na wynos:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super! Ciacho musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dawno nie piekłam. Wygląda wyjątkowo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)