środa, 16 sierpnia 2017

Crumble z jagodami i cukrem kokosowym

Mój drugi eksperyment z cukrem kokosowym to crumble z jagodami. Słodzidło o charakterystycznym smaku przypalonego karmelu wymieszałam z rozpuszczonym masłem i mąką. Powstała z tego ciekawa kruszonka, pod którą zapiekłam owoce leśne. Niby szybki i banalny deser z kilku składników, ale smakował zupełnie inaczej niż ze zwykłym cukrem.



Crumble z jagodami i cukrem kokosowym

Skladniki (na 2 kokilki i poj. 250 ml):
  • 40 g masła
  • 40 g cukru kokosowego
  • 80 g mąki
  • 200 g jagód


Masło rozpuścić i ostudzić. Wymieszać je w miseczce z cukrem i mąką. Wsadzić do lodówki na 25 min.

Jagody wrzucić do kokilek i równomiernie przykryć kruszonką.

Piec w piekarniku rozgrzanym do 180°C przez 25 min.

Tadam!


English version

Blueberry and Coconut Sugar Crumble

Ingredients  (2 250-ml ramekins):
  • 40 butter, melted and cooled
  • 40 g coconut sugar
  • 80 g plain flour
  • 200 g blueberries


Place the butter, sugar  and flour in a small bowl and mix until just combined. Refrigerate for 25 mins.

Place the blueberries in a ramekins. Sprinkle evenly with crumble topping.

Bake in 180°C for 25 mins.

Tadam!

21 komentarzy:

  1. pysznie ! i jakie piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, dziękuję. Uczę się robić ciemne zdjęcia:)

      Usuń
  2. Jagody uwielbiam i bardzo chętnie bym zjadła taka pyszność :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wątpie ani trochę w jego smak. I te jagody. <3

    OdpowiedzUsuń
  4. To mój ulubiony letni deser ;) No i jagody <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam owoce pod kruszonką :) ostatnio też używam cukru kokosowego, dodaje fajnego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się jeszcze nie przekonałam do końca do tego smaku

      Usuń
  6. Już wiem do czego wykorzystam mój cukier kokosowy!

    OdpowiedzUsuń
  7. Musi być naprawdę przepyszne.
    Ja ostatnio nawet zakupiłam cukier kokosowy.
    No to trzeba spróbować!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bez wątpienia cukier kokosowy musi nadawać tajnego smaku :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda przepysznie :)
    Właściwie nie mam pomysłu na śniadanie :)
    Zainspirowana Twoim przepisem idę zrobić coś równie pysznego ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jagody i do tego cukier kokosowy! Ambrozja smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O mniam mniam, uwielbiam crumble, z cukrem kokosowym na pewno smakuje bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo lubię!!! ale mi smaku zrobiłas

    OdpowiedzUsuń
  13. Mniam, dawno nie robiłam zapiekanych owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa kombinacja, jestem bardzo zaintrygowana smakiem... w sam raz do kawy;)
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmm, wyjątkowo smakowita propozycja :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)