sobota, 29 lipca 2017

Pancakes bez białego cukru i laktozy

Pancakes, naleśniki czy placki – jak zwał, tak zwał – ważne, że są pyszne! Do ich zrobienia użyłam mleka bez laktozy oraz cukru kokosowego, który staje się ostatnio coraz popularniejszy. Jest reklamowany jako zdrowa alternatywa dla białego cukru. Zawiera witaminy, minerały i aminokwasy (m.in. potas, cynk i żelazo). Poleca się go szczególnie diabetykom, ponieważ jego niski indeks glikemiczny (GI=35) stabilizuje poziom glukozy we krwi. Słodzidło to ma intensywny karmelowy smak, dzięki czemu świetnie pasuje do ciast, deserów czy naleśników.



Pancakes bez białego cukru i laktozy

Składniki (na 10 sztuk):
  • 1 szklanka mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 2 łyżki cukru kokosowego
  • 1 szklanka mleka bez laktozy
  • 2 łyżki oleju + trochę do smażenia
  • 1 jajko


Wszystkie składniki wymieszać razem.

Smażyć na oleju na średnio rozgrzanej patelni (naleśniki delikatnie przewrócić na drugą stronę, gdy na powierzchni ciasta pojawią się pęcherzyki powietrza).

Tadam!


English version

White Sugar- and Lactose-Free Pancakes

Ingredients (makes 10):
  • 1 cup plain flour
  • 1 tsp baking powder
  • 1/4 tsp baking soda
  • 1/4 tsp salt
  • 2 tbsp coconut sugar
  • 1 cup lactose free milk
  • 2 tbsp vegetable oil + extra for frying
  • 1 egg


Combine together all the ingredients.

Heat a oiled frying pan over medium heat and scoop the batter. 
Flip carefully when you see bubbles in the middle of the pancake.

Tada!

18 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie placuszki :) No i te malinki wyglądają bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie przymierzam się do takich pankejków. Świetne!
    Coś, co z pewnością by mnie zachwyciło smakiem.
    Ostatnio bez przerwy mogłabym podobne jeść.
    Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ostanio ciągle myślę o naleśnikach:D

      Usuń
  3. Pyszne placuszki, też ostatnio zastępuję zwykły cukier kokosowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja cały czas próbuję się do niego przekonać, ale nie wszędzie mi on pasuje

      Usuń
  4. Zabawne, że cukier kokosowy nie jest biały jak sam kokos. ;-;
    Fajny pomysł na śnaidanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. wszelkie placuchy to ja zawsze chętnie, nieważne jak je zwą :D

    OdpowiedzUsuń
  6. I takie mogę zajadać! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wielbimy cukier kokosowy i placki z nim muszą być przepyszne i słodkie nie tylko z wyglądu :D

    OdpowiedzUsuń
  8. takie placki to jest coś ;-)
    nie próbowałam nigdy cukru kokosowego ale "karmelowy smak" brzmi bardzo zachęcająco

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdrowe sądząc po składnikach, pyszne sądząc po wyglądzie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama stałam się wielką fanką cukru kokosowego już od pierwszego spróbowania (choć nieco rozczarował mnie brak smaku kokosa). Pancakes z pewnością smakowały bosko!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio stwierdziłam, że jestem uzależniona od wszystkich pankejków, placuszków i naleśników. Mogłabym je jeść codziennie :P A jak o nich nie myśleć kiedy tu takie piękne i jeszcze z malinkami! ^_^

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)