czwartek, 29 czerwca 2017

Owsiane crumble z rabarbarem i malinami

Sezon na rabarbar powoli dobiega końca, jego łodygi są coraz cieńsze i krótsze. Zdążyłam jeszcze upiec najszybszy, najłatwiejszy i najpyszniejszy letni deser, czyli crumble. To kwaśne warzywo i trochę słodsze maliny przykryłam warstwą kruszonki z dodatkiem płatków owsianych.



Owsiane crumble z rabarbarem i malinami

Składniki (na 1 kokilkę o poj. 350 ml)
  • 40 g masła, rozpuszczonego
  • 40 g cukru + 1 łyżka ekstra
  • 40 g płatków owsianych górskich
  • 40 g mąki
  • 110 g rabarbaru, obranego i pokrojonego w 1 cm kawałki
  • garść malin


W misce wymieszać: masło, cukier, płatki owsiane i mąkę.

Rabarbar i maliny wrzucić do kokilki, posypać 1 łyżką cukru i równomiernie przykryć kruszonką.

Piec w piekarniku rozgrzanym do 180°C przez ok. 20 min, aż kruszonka zrobi się złota.

Tadam!



English version

Oatmeal Rhubarb and Raspberry Crumble

Ingredients  (350-ml ramekin):
  • 40 g butter, melted
  • 40 g granulated sugar + 1 tbsp extra
  • 40 g rolled oats
  • 40 g plain flour
  • 110 g rhubarb, peeled and cut into 1 cm chunks
  • 1 handful raspberries


In a small bowl, mix the butter, sugar, oats and flour until just combined. 

Place the rhubarb and raspberries in a ramekin. Sprinkle evenly with sugar and then with crumble topping.

Bake in 180°C for about 2o mins or until golden.
Tada!


22 komentarze:

  1. Widziałam wczoraj na targu rabarbar, nawet miałam w ręku. Narobiłaś mi "smaka" :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakuj rabarbar póki jest:)

    OdpowiedzUsuń
  3. pychotka, mój krzak już się niestety skończył ale wykorzystałam go na maksa :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm, lubię takie proste desery. U mnie ostatnio zawitał kompot z rabarbaru ale muszę wypróbować i ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam, a jak słyszę/czytam, że z malinkami to aż ślinka leci :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój ulubiony letni deser <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszny deser, dzięki za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa jestem czy u mnie by się sprawdziły takie owsiane pyszności? ;) Nigdy takiego crumble z rabarbarem nie jadłam. Wygląda całkiem fajnie.
    Mnaim, mniam.
    Pozdrawiam weekendowo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, fantastyczny deser na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Normalnie ślinotoku dostałam, musze iśc cos zjeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. O masz! Już koniec rabarbaru...? Miałam jeszcze w planach to i owo ;) pyszne takie rabarbarowe crumble :)

    OdpowiedzUsuń
  12. na szczęście u mnie rabarbar do września. Wersję pod kruszonką kocham:)

    OdpowiedzUsuń
  13. My tam widzimy gałkę (albo dwie :P) lodów i cynamon ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Boskie! Kocham ten deser :)

    OdpowiedzUsuń
  15. u mnie rabarbaru już nie ma :/

    OdpowiedzUsuń
  16. Mniam, pyszności serwujesz :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne crumble, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniałe, smaczne i pożywne połączenie :) Pychotki <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Pychotka :D idealny deser na lato :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)