poniedziałek, 1 maja 2017

Bezglutenowe leniwe

W tym roku wiosna stroi sobie z nas żarty. Deszcz zamiast słońca, puchówka zamiast trencza, leżenie w domu pod kocem zamiast pikniku pod chmurką na kocu. W tak brzydką pogodę, moje zapotrzebowanie na słodycze jest większe niż zazwyczaj. Mogę jeść cukier na każdy posiłek dnia. Na słodki obiad wybieram zazwyczaj kluski leniwe. Tym razem przygotowałam je w wersji bezglutenowej, z dodatkiem trzech mąk: ryżowej, ziemniaczanej i kukurydzianej. Ich zrobienie zajmuje niecałe 10 minut i wychodzą naprawdę smaczne.



Bezglutenowe leniwe

Składniki (na 1 porcję):
  • 200 g twarogu w kostce
  • 1 jajko
  • 1 czubata łyżka mąki ryżowej
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 czubata łyżka mąki kukurydzianej
  • 1 czubata łyżka cukru pudru
Ponadto
  • ok. 2 łyżki rozpuszczonego masła
  • cukier


W misce dokładnie rozgnieść widelcem twaróg. Dodać: mąki, jajko i cukier puder.

Masę przełożyć na stolnicę lekko oprószoną mąką np. ziemniaczaną. Z ciasta uformować wałek o grubości ok. 3 cm, lekko spłaszczyć i ostrym nożem kroić ukośnie kawałki o szerokości ok. 1½ cm.

Leniwe wrzucać do garnka z gotującą się, lekko osoloną wodą. Gdy kluski wypłynął na wierzch, odczekać jeszcze ok. 2 min. i 0dcedzić.

Podawać od razu, polane masłem i posypane obficie cukrem.

Tadam!
 

English version

Leniwe – polish cottage cheese dumplings (GF)

Ingredients (makes 1 serving):
  • 200 g cottage cheese
  • 1 egg
  • 1 heaped tbsp rice flour
  • 1 heaped tbsp potato flour
  • 1 heaped tbsp corn flour
  • 1 heaped tbsp icing sugar
Also
  • about 2 tbsp butter, melted
  • sugar


In a medium bowl, mash the cheese with a fork. Add the egg, flours and icing sugar, mix well.

Transfer the dough to a floured pastry board and knead until smooth. Then roll into a log about 3 cm thick. Flatten the top gently and cut across diagonally with a knife into pieces about 1½ cm.

Bring a medium pot of salted water to a boil and slide in the dumplings. Cook for about 2 mins after they float to the top and remove with slotted spoon.

Pour the melted butter over the dumplings, sprinkle with sugar and serve.

Tada!

29 komentarzy:

  1. Moje ukochane leniwe! Bardzo lubię w każdej wersji. Przypomniałaś mi, że dawno ich nie jadłam i mam na nie wielką ochotę. Super!
    Muszę przetestować przepis na bezglutenowce :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bezglutenowych jeszcze nie jadłam, ale skoro bardzo lubię tradycyjne to myślę, że i te bardzo by mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny i zdrowy przepis :) Nie jadłam jeszcze bezglutenowych, ale na pewno spróbuję! Ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  4. Boskie! Też niedawno jadłam, ta pogoda zdecydowanie nastraja na słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne *-*smaki dzieciństwa normalnie, tylko bez glutenu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne! Z glutenem czy bez leniwe są zawsze the best!

    OdpowiedzUsuń
  7. No proszę! Wieki ich nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zjadłabym takie leniwe :) A co do wiosny to rzeczywiście jej nie ma... ale liczę na gorące lato :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Przez tę pogodę to i ja zamiast objadać się kolorowymi sałatkami to patrzę tęsknie na słodycze ;) Takie kluseczki też bym chętnie zjadła :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli bezglutenowe to twarozek najlepiej bez laktozy. U mnie celiakia polaczona jest z nietolerancja laktozy. To połączenie niestety występuje czesto .

    OdpowiedzUsuń
  11. Musze wreszcie je zrobić. Ja ostatnio jem słodycze codziennie + matura.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdrowa wersja w moich smakach. Pysznie -:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie ma to jak leniwe w leniwy dzień ^^ Ale się akurat wstrzeliłaś... dziś na śniadanie robiłyśmy sobie kluseczki tak na spontanie.. i wyszła nam jakaś breja.... a było trzeba leniwe zrobić! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Leniwe zbieram się żeby zrobić i zawsze coś. Twoje wyglądają pysznie i chyba w końcu zabiorę się za ich przyrządzenie :).

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam leniwe, takie zjadłabym w wielką przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszniaste leniwce ;) jadłabym!

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię leniwe tradycyjne, więc myślę, że w takiej wersji też bym polubiła :)

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam :D Moja ulubiona wersja to z masełkiem i cukrem :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Jaki to ser ma być(biały) jakis preferujesz najbardziej ?

    OdpowiedzUsuń
  20. Jaki to ser ma być(biały) jakis preferujesz najbardziej ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Np. taki: http://www.carrefour.pl/produkty/products/lowicz-twarog-lowicki-chudy-200-g :)
      Kupuję rożnych firm

      Usuń
    2. Np. taki: http://www.carrefour.pl/produkty/products/lowicz-twarog-lowicki-chudy-200-g :)
      Kupuję rożnych firm

      Usuń

Zostaw coś od siebie:)