poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Wegańskie pancakes waniliowe

Kto nie lubi naleśników?;) Od dawna chciałam spróbować wegańskiej wersji puszystych pankejków i w końcu – gdy okazało się, że w domu nie ma ani jednego jajka – postanowiłam je usmażyć. Wyszły naprawdę smaczne – lekkie, miękkie, z wyczuwalnym smakiem wanilii i bardzo sycące.



Wegańskie pancakes waniliowe

Składniki (na ok. 7 sztuk):
  • 190 g mąki, przesianej
  • 1 łyżka cukru
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 250 ml mleka sojowego waniliowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 łyżka oleju roślinnego + trochę do smażenia


Wymieszać razem: mąkę, cukier, proszek do pieczenia i sól. Dodać: mleko, wanilię i olej, całość wymieszać na gładką masę.

Smażyć na odrobinie oleju na średnio rozgrzanej patelni (naleśniki delikatnie przewrócić na drugą stronę, gdy na powierzchni ciasta pojawią się pęcherzyki powietrza).

Tadam!


English version

Vegan Vanilla Pancakes

Ingredients (makes about 7):
  • 190 g plain flour, sifted
  • 1 tbsp granulated sugar
  • 1 heaped tsp baking powder
  • pinch of salt
  • 250 ml vanilla soy milk
  • 1 tsp vanilla extract
  • 1 tbsp vegetable oil + extra for frying


Combine together: flour, sugar, baking powder and salt. Add the milk, vanilla and oil, mix until smooth.

Heat a lightly oiled frying pan over medium heat and scoop the batter. Flip carefully when you see bubbles in the middle of the pancake.

Tada!

33 komentarze:

  1. Bardzo apetycznie wyglądają te placuszki i chętnie zjadłabym teraz takiego na drugie śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam placuszki. Wspaniałe śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie coś takiego za mną chodzi. Muszę w końcu zrobić naleśniczki w wersji wegańskiej. Muszą być pyszne. Pozdrawiam poniedziałkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem fanką wszelkich placuszków i naleśników, takiej wersji jeszcze nie próbowałam, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  5. placuszki to ja mogę codziennie zajadać w każdej wersji nawet wege :D

    OdpowiedzUsuń
  6. o mamuniu.. ależ mi ślinka pociekła! :) Boskość.. <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne, ja się piszę na takie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pancakes to moje idealne niedzielne śniadanie. Robię je nałogowo i chyba wręcz za często.. A czy można robić za często pancakes ? Chyba nie :D Ostatnio też skłaniam się ku wegańskiej wersji, więc takie waniliowe bardzo do mnie przemawiają :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawi mnie smak takich placuszków bez jajek!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz pankejków spróbowałam dopiero w zeszłym roku podczas podróży po USA i przepadłam. Szczególnie lubię te polane syropem klonowym, najlepiej cały jego morzem. Twoje zdjęcie wywołało u mnie wspomnienia :) i ślinotok

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wolę z jakąś konfiturą, z syropem są sssstrasznie zapychające.

      Usuń
  11. właśnie mam ochotę na takie placuszki ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam naleśniki w każdej wersji! Wegańskich jeszcze nie miałam okazji robić, ale z pewnością również by mi posmakowały:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepis n te apetyczne placuszki stworzony z myślą o mnie. Nie mogę spożywać jajek, ani mleka zwierzęcego! Nie zwlekając długo przyrządziłam je na dzisiejszy podwieczorek rodzina była zachwycona! Ogromnie dziękuję za przepyszny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeeej, ale się cieszę! Takie komentarze lubię najbardziej:):):)

      Usuń
  14. Uwielbiam pankejki <3 Wegańskie i niewegańskie, słodkie i nie, każde :D

    OdpowiedzUsuń
  15. chyba trezba wypróbować:) wyglądają bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają cudnie *-* nic tylko zagryzać masłem orzechowym ^-^
    Pozdrawiam cieplutko:
    http://chrupacz-poranny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne muszą być :) W sam raz na kolację.

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę wypróbować, chociaż nie są takie puszyste jak te 'standardowe'! Wyglądają mimo wszystko smakowicie <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Pychoty, muszę córce usmażyć, ona jest miłośniczką wszelkich naleśników ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Placuszki pierwsza klasa :D Syrop z Lidla jest pyszny ^^

    OdpowiedzUsuń
  21. Idealne placuszki na leniwe śniadanie :) Zdrowych i spokojnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie lubię spolszczenia ,,pankejki". Same Pancakes uwielbiam, a Twoja propozycja niewątpliwie by mi smakowała. c;

    OdpowiedzUsuń
  23. ulubione śniadanie mojego synka :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kradnę przepsi - idealny na weekendowe śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zrobię jutro na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)