wtorek, 25 kwietnia 2017

Magdalenki z golden syrup

Kolejna propozycja na przepyszny wypiek z golden syrup. Tym razem dolałam go do uwielbianych przeze mnie magdalenek. Złocisty syrop znany z kuchni brytyjskiej nadał francuskim ciastkom bardzo ciekawego karmelowego smaku. Wyszły mięciutkie, maślane i wilgotne. Polecam!
 


Magdalenki z golden syrup

Składniki (na ok. 24 sztuki):
  • 140 g mąki
  • ¼ łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki soli
  • 3 jajka
  • 110 g cukru
  • 130 g masła
  • 2 łyżki golden syrup


Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i solą, odstawić na bok.

Jajka zmiksować z cukrem, aż masa zrobi się jasna i podwoi swoją objętość.

Do masy jajecznej dodać stopniowo suche składniki.

Masło roztopić i dolać jeszcze ciepłe do reszty składników. Dodać golden syrup.

Gdy całość osiągnie temperaturę pokojową, miskę przykryć folią spożywczą i wstawić na noc do lodówki.

Piekarnik rozgrzać do 180°C. Formę dokładnie wysmarować tłuszczem. W każde wgłębienie nałożyć po czubatej łyżeczce masy.

Piec przez ok. 10 min. lub do tzw. suchego patyczka.

Tadam!


English version 

Golden Syrup Madeleines

Ingredients (makes about 24):
  • 140 g plain flour
  •  ¼ tsp baking powder
  • ½ tsp kosher salt
  • 3 eggs
  • 110 g granulated sugar
  • 130 g unsalted butter
  • 2 tbsp golden syrup


Place the flour in a medium bowl and sift in the baking powder and salt.
Mix the eggs and sugar until the color lightens and the batter doubles in volume. Gradually add the dry ingredients.

Melt the butter in a small saucepan. Pour the warm butter into the batter. Add the golden syrup.

When the batter will be at room temperature, cover the bowl with cling film and refrigerate overnight.

Preheat the oven to 180°C. Brush the madeleine mould with melted butter or oil. Spoon the batter into the prepared mould, filling each indentation 2/3 full.

Bake for 10 mins or until a skewer inserted into the centre of the little cake comes out clean.

Tada!

35 komentarzy:

  1. Uwielbiam magdalenki i bardzo chętnie bym zjadła :) pamiętam je z dzieciństwa, ale zapewne były bez golden syropu ;) Koniecznie muszę kupić foremkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę wspaniała propozycja.
    Bardzo mi się podobają jeśli chodzi o wygląd.
    Tak, jak lubię! :)
    Smak pewnie też genialny.
    Pozdrowionka serdeczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj ależ bym chrupneła teraz do herbatki takie urocze i z pewnością pyszne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maczane w herbacie smakują jeszcze lepiej:)

      Usuń
  4. mmm zjadłabym ..ale muszę dać radę do niedzieli :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego do niedzieli? W tygodniu też można sobie dogadzać:D

      Usuń
  5. Olga nie chcę Ci zawracać głowy, ale gdybyś mogła zrób zdjęcie foremki na te ciastka. Nie widziałam w marketach może bym sobie zamówiła. Czy w środku jest jakaś masa ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łatwiej mi będzie wrzucić linki do sklepów internetowych - forma może być metalowa lub silikonowa (z silikonowej łatwiej jest wyjmować ciastka, ale potem może być czuć w nich silikon):
      https://www.aledobre.pl/14321,Forma_metalowa_na_magdalenki_12_gniazd_Ibili.html
      https://www.garneczki.pl/tagi/forma-do-magdalenek/?sort=price_asc&page=1

      W środku nie ma żadnej masy, magdalenki są jednolite:)

      Usuń
    2. No i zawsze można zrobić magdalenki w formie do muffinek - wtedy po prostu będą większe:)

      Usuń
    3. Dzięki za odpowiedź, zrobię na razie w foremkach do mufinek :)

      Usuń
  6. A ja magdalenek nigdy nie jadłam i pierwszy raz spotkałam się z nimi na... języku polskim, przy okazji omawiania Prousta :) Nauczycielka obiecała nam kiedyś je przynieść na poczęstunek, ale liceum skończyłam już dwa lata temu, a dalej nie próbowałam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, to musisz w końcu sama zrobić:)

      Usuń
  7. A ja się przyznaję bez bicia, że nigdy nie jadłam magdalenek. To już kolejne,które widzę u Ciebie i dostaję ślinotoku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ja je kocham!!!:) Ale wiem też, że nie wszyscy podzielają moje zdanie - ale to jak ze wszystkim

      Usuń
    2. Ze trzy chociaż wyślij do Nieba :)

      Usuń
  8. Ładne, tylko muszę zaopatrzyć się w taką formę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne wyszły, muszę w końcu kupić foremki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio ciągle mam ochotę na podjadanie czegoś słodkiego, to chyba przez tą pochmurną pogodę. W każdym razie takimi pięknym ciasteczkom bym nie odmówiła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdarzyło mi się kiedyś je upiec. Chyba czas na powtórkę:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wieki ich nie jadłam, narobiłaś mi smaka

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno nie jadłam, muszą być bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak pięknie przyrumienione <3 Z tym syropem muszą świetnie smakować:D

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacja :) Uwielbiam takie magdalenki!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapisałam przepis :)
    Wstyd się przyznać, że ale mam w szafce formę na magdalenki już od półtora roku, a jeszcze ich nie piekłam...

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)