środa, 19 kwietnia 2017

Ciasto biszkoptowe z gruszkami i imbirem

Mieliście udane Święta? Ja odpoczywałam z rodzinką w spa, a jedynym minusem wyjazdu były paskudne ciasta jak z supermarketu;( Nie najadłam się zatem ani mazurków, ani babek, ani serników i dlatego w weekend planuję upiec ulubione ciasto drożdżowe. Dziś natomiast zapraszam na lekkie, delikatne i nieskomplikowane ciasto biszkoptowe z gruszkami i imbirem – idealne po świątecznym obżarstwie;) 




Ciasto biszkoptowe z gruszkami i imbirem

Składniki (na tortownicę 23 cm):
  • 4 jajka
  • 220 g cukru
  • 2 łyżki oleju roślinnego
  • 150 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 ½ łyżeczki imbiru
  • 750 g gruszek, obranych, pozbawionych gniazd nasiennych i pokrojonych w kostkę


Piekarnik rozgrzać do 180°C. Tortownicę wysmarować olejem.

Jajka zmiksować z cukrem. Dodać olej. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i cynamonem i dosypać do masy jajecznej. Na koniec dodać gruszki.

Piec przez 40 – 45 min. lub do tzw. suchego patyczka.

Tadam!

English version

Sponge Cake with Pears

Ingredients (23 cm springform cake tin):
  • 4 eggs 
  • 220 g granulated sugar
  • 2 tbsp vegetable oil
  • 150 g plain flour
  • 1 tsp baking soda
  • 1 ½ tsp ground ginger
  • 750 g pears, peled, cored and diced


Preheat the oven to 180°C. Grease the cake tin with oil.

Beat the eggs and sugar. Add the oil. In a separate bowl, sift flour, baking soda and ginger and then mix into the eggs mixture. Add the pears.

Spoon the batter into the prepared cake tin.

Bake for 40 – 45 mins or until skewer inserted into the centre of the cake comes out clean.

Tada!

30 komentarzy:

  1. Gruszka plus imbir bardzo fajne połączenie i ciasto na pewno musi pysznie smakować

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe ciasto, chętnie bym zjadła <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne ciasto. Uwielbiam takie proste wypieki z dodatkiem owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa kompozycja smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bajecznie! Cudowne i bardzo smakowite ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tego typu ciasta , wygląda bardzo apetycznie i pewne bez wątpienia tak smakuję , przepis zostanie przekazany dalej , ponieważ moi bliscy uwielbiają imbir .
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. No to miałaś świąteczny relaxing 😊
    Uwielbiam wszelkie ciasta z owocami, im prostsze tym lepsze

    OdpowiedzUsuń
  8. Gruszki i imbir to świetne połączenie :) Pysznie wygląda to ciasto :)
    zazdroszczę Ci tego SPA, a ciasta zrobisz swoje - takie pyszne jak to :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszny smak biszkoptu. Smakowicie wygląda Twoje ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mimo, że się odrobinę przez święta zasłodziłam to na to ciacho bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Proste a jak pyszne, aż u mnie zapachniało

    OdpowiedzUsuń
  12. Super! Świetny pomysł :) Na takie biszkoptowe to ja mam ochotę. Bardzo apetyczne. Uwielbiam gruszkowe smaki. Muszę zrobić niebawem, bo serniki są wspaniałe, ale dla urozmaicenia skusiłabym się także na nieco inny przepis.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja z rodzinką ale w domu :) W Spa jeszcze nigdy nie byłam :D Ale właśnie na święta to chyba wole w domu, bo jedzenie pewne :D
    No i np takie biszkoptowe ciacho- mniam!

    OdpowiedzUsuń
  14. ciasto z gruszką i imbirem-już uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Idealne, muszę koniecznie spróbować tego połączenia gruszek z imbirem :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super, bardzo lubię połączenie imbiru i gruszek, to ciasto w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda na proste, łatwe i smaczne. <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale mi smaka narobiłaś na coś tak aromatycznego *-*

    OdpowiedzUsuń
  19. Zazdrościmy tego spa ale ciast już nie ;P Koniecznie musisz nadrobić zaległości! Ciacho wygląda delikatnie i cudownie ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie ma to jak domowe, pulchne ciacho z owocami:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zrobię wersję bezglutenową;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie łączyliśmy gruszek z imbirem, raczej z goździkami :) Musi być smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  23. Gruszki i imbir to wybitnie pyszne połączenie :) Ciasto musiało smakować obłędnie!
    Ja całe Święta pracowałam, więc teraz nadrabiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zasmakuj Kuchni2 maja 2017 11:35

    Najlepsze i najzdrowsze ciasto biszkoptowe - dla mnie idealny deser na leniwą majówkę! :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw coś od siebie:)