środa, 22 marca 2017

Złote ciasto z golden syrup

Jesteście w sklepie, widzicie trudno dostępny produkt spożywczy, który świetnie sprawdzi się w waszej kuchni, więc od razu go kupujecie. Potem wracacie do domu, wsadzacie go do szafki, gdzie stoi, stoi i czeka, aż sobie o nim przypomnicie chwilę przed końcem daty ważności… Znacie to? Właśnie tak miałam ze złocistym syropem, więc teraz pojawi się z nim kilka przepisów;) Chyba każdy, kto oglądał programy kulinarne Nigelli Lawson zna golden syrup, czyli inwertowany syrop cukrowy. Ma piękny bursztynowy kolor i karmelowy zapach. Łączy w sobie smak syropu klonowego, melasy i karmelu. Można go dodawać do naleśników, owsianek czy wypieków. Ja postanowiłam przygotować z nim łatwe i szybkie ciasto w keksówce, które wyszło naprawdę smaczne – puszyste, wilgotne i niezbyt słodkie. A zapach, który unosił się w domu podczas pieczenia był po prostu nieziemski!



Złote ciasto z golden syrup

Składniki (na 1 ½ l keksówkę):
  • 115 g masła
  • 185 g golden syrup
  • 205 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 125 ml mleka


Masło roztopić z golden syrup, lekko ostudzić.

Przesiać razem: mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną i sól.

Jajka zmiksować z mlekiem oraz masłem z syropem. Stopniowo dodać suche składniki.

Piec w piekarniku rozgrzanym do 180°C przez ok. 40 min. lub do tzw. suchego patyczka.

Tadam!
 

English version

Golden Syrup Cake

Ingredients (1 ½ l loaf cake tin):
  • 115 g butter
  • 185 g golden syrup
  • 205 g plain flour
  • 1 tsp baking powder
  • ½ tsp baking soda
  • pinch of salt
  • 2 eggs
  • 125 ml milk


Melt the butter and golden syrup, leave to cool slightly.

Sift together the: flour, baking powder, baking soda and salt.

In a separate bowl, mix the eggs with milk and butter mixture. Gradually whisk in the dry ingredients.

Bake at 180°C for about 40 mins or until a skewer inserted into the centre of the cake comes out clean.

Tada!
 

26 komentarzy:

  1. Też tak czasem mam... znajduję jakieś produkty, których data przydatności kończy się... zaraz! No i trzeba wymyślić im jakieś natychmiastowe zastosowanie. Ty poradziłaś sobie na medal i dzięki temu powstało takie smakowite ciasto. Mniam!
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam podobnie coś kupię rzucę i pół biedy jak sobie przypomnę przed upływem terminu przydatności :) a ciacho wygląda apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam dokładnie to samo! ^_^
    Ciasto wygląda świetnie. Piękny, złocisty kolorek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny przepis. :-) Ciasto wygląda bardzo apetycznie, no i super, że udało Ci się wykorzystać syrop. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto wygląda wyśmienicie :) Ja jestem typowym "chomikiem", po szafkach mam pochowane pełno smakołyków, a jak się kończy termin ważności to wtedy jest szał gotowania i pieczenia :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj tak często bywa z tymi zakupami ;) pycha to ciacho wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  7. Też czasem tak mam z niektórymi produktami. Gorzej tylko, jak się o czymś zapomni i jest do wyrzucenia :( Ciasto wygląda super, ciekawy kolor i struktura :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mi się niestety też często zdarza:(

      Usuń
  8. Moje szafki są pełne takich produktów, częstocoś do nich wsadzam, zapominam i potem jestem zdziwiona, skąd to sie tam wzięło. Dobrze,jak termin przydatności do spożycia nie minął :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście jeszcze trochę czasu zostało temu syropowi;P

      Usuń
  9. Bardzo lubię takie ciasta. Do kubka herbaty są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie i smacznie wygląda.Też bardzo lubię kupować coś ciekawego i leży i czeka na pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja mama również pełno produktów trzyma w szafkach, a potem przeterminowane! Wygląda smakowicie!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. ciasto prezentuje się szalenie apetycznie! zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie ciastka bardzo lubię, pychotka.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda jak taki chlebek/ciacho o smaku krówkowym ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglada cudownie i pewnie jeszcze lepiej smakuje Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniale się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie takie ciacha lubię najbardziej <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj znam to, znam... ;)
    Ciacho wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję, że odwiedziłaś/eś mój cukrowy świat i zapraszam ponownie!;)