piątek, 10 marca 2017

Ciasto kubeczkowe na serku homogenizowanym

Ciasto kubeczkowe jest od pewnego czasu bardzo popularne w blogosferze i nic dziwnego - jest smaczne, łatwe do zrobienia i pasują do niego wszystkie owoce. Składniki odmierza się kubeczkiem po jogurcie, stąd nazwa. Zazwyczaj do przygotowania tego wypieku używa się jogurtu naturalnego, ale ja postanowiłam zastąpić go waniliowym serkiem homogenizowanym i zobaczyć, co z tego wyjdzie;) Wyszło całkiem smacznie!
 


Ciasto kubeczkowe na serku homogenizowanym

Składniki (na tortownicę 23 cm):
  • 1 kubeczek serka homogenizowanego waniliowego (200 g)
  • 3 kubeczki mąki
  • 1 ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 kubeczek cukru
  • 1 kubeczek oleju roślinnego
  • 3 jajka
  • 200 g dowolnych owoców (użyłam mrożonych malin i jagód)


Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Piekarnik rozgrzać do 180°C. Tortownicę natłuścić. Serek homogenizowany przełożyć do misy miksera, a kubeczek po nim umyć i osuszyć (to on będzie miarką).

Do drugiej miski przesiać mąkę i sodę oczyszczoną. Dodać cukier i wymieszać, odstawić na bok.

Do serka homogenizowanego dodać olej i jajka, zmiksować tylko do połączenia się składników. Następnie stopniowo dosypać suche składniki i krótko zmiksować na jednolitą masę.

Ciasto przełożyć do tortownicy. Nie wierzchu ułożyć owoce.

Piec przez ok. 1 h 10 min. lub do tzw. suchego patyczka.

Tadam!


English version

Fromage Frais Tub Cake

Ingredients (23 cm spring form cake tin):
  • 1 tub vanilla fromage frais
  • 3 tubs plain flour
  • 1 ½ tsp baking soda
  • 1 tub granulated sugar
  • 1 tub vegetable oil
  • 3 eggs
  • 200 g favourite fruits


All ingredients should be at room temperature.

Preheat the oven to 180°C. Grease the cake tin with oil. Put the fromage frais in a stand mixer bowl, wash and dry the tub (the fromage frais tub will be your unit of measurement).

In a separate bowl, sift together the flour and baking soda. Add the sugar and mix, set aside.

Add the oil and eggs to the fromage frais, mix until just combined. Gradually add the dry ingredients and mix until just combined.

Spoon the batter into the prepared cake tin. Arrange the fruits on top.

Bake for about 1 h 10 mins or until skewer inserted into the centre of the cake comes out clean.

Tada!

27 komentarzy:

  1. Bardzo apetycznie wygląda to ciasto i co ważne nie jest skomplikowane. :-)Super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ pyszności! Jak ja dawno nie jadłam ciasta na serku homogenizowanym. A kiedyś robiłam takie ciacha notorycznie. Wspaniały pomysł, apetycznie podane. Nic tylko zasiadać i degustować! Pozdrawiam cieplutko! Udanego weekendu życzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tym cieście. Bardzo smakowicie wygląda z tą kawką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pierwszy raz dowiedziałam się o nim dzięki Nigelli;)

      Usuń
  4. Świetne ciacho do kawki! :) Piękna wiosenna stylizacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję:) szkoda, że na razie więcej wiosny w domu niż na dworze

      Usuń
  5. niby takie proste a wygląda tak, że się chce sięgnąć po kawałeczek przez monitor :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby tak się dało przekazać kawałek;)

      Usuń
  6. No prosze jaki fajny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie ciacho to na pewno jest pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne ciacho! :) Wygląda bardzo wiosennie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie ciasto, jest niby proste, ale jakie pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super przepis i świetne wykonanie :) Idealne ciacho jak dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudne i bardzo apetyczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kubeczek do kubeczka i..... mamy pyszne ciacho z owocami!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł! Do tej pory robiłam tylko placuszki na serku homogenizowanym, ale ciasto brzmi wspaniale:D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciacho prezentuje się rewelacyjnie! A z przepisu na pewno skorzystam! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. super ciasto łatwe, szybkie no i pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zacne i proste! Nic tylko robić i zajadać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniały, wiosenny wypiek :) Ale żeby nakarmić tym ciastem wszystkich moich łasuchów, zamiast kubeczka od jogurtu musiałabym użyć wiaderka ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie proste ciasta są najlepsze. Ja nie robiłam kubeczkowego, choć brzmi jak ciasto idealne, nie trzeba zapamiętywać o konkretnych proporcjach :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję, że odwiedziłaś/eś mój cukrowy świat i zapraszam ponownie!;)