niedziela, 5 marca 2017

Bezy piernikowe

Wielkanoc coraz bliżej, a mnie została jeszcze przyprawa piernikowa z Gwiazdki;) Postanowiłam dodać ją do bezików. Dosłownie szczypta sprawiła, że te małe słodkości wyszły mocno korzenne i naprawdę pyszne.



Bezy piernikowe

Składniki (na ok. 15 małych sztuk):
  • 1 białko
  • szczypta soli
  • 50 g cukru pudru, przesianego
  • 1/8 łyżeczki domowej przyprawy korzennej


Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Łyżeczka po łyżeczce dodać cukier puder. Na koniec dosypać przyprawę korzenną.

Masą napełnić rękaw cukierniczy z wybraną końcówką. Wyciskać beziki (o średnicy ok. 2 cm) na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.

Piec w piekarniku rozgrzanym do 110 st. z termoobiegiem (lub 130 st. bez termoobiegu) przez 1 ½ - 2 h (w zależności od tego, jakie bezy lubicie - klejące w środku czy całkiem kruche).

Tadam!


English version

Gingerbread Meringues

Ingredients (makes about 15):
  • 1 egg white
  • pinch of salt
  • 50 g icing sugar, sifted
  • 1/8 tsp homemade gingerbread spice mix


Whisk the egg white with pinch of salt until stiff. Add the sugar a teaspoon at a time.  Mix in the gingerbread spice mix.

Spoon the mixture into a pastry bag fitted with a favourite tip and pipe out meringues (about 2 cm in diameter) on the lined baking tray.

Bake at 110°C in the fan oven (or 130°C with upper and lower heat) for 1 ½ - 2 h (depending on your preferences - how crispy meringues you like).

Tada!

32 komentarze:

  1. Śliczne i bardzo smakowite bezy. Ta korzenna nuta jest wspaniałym pomysłem - pycha! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Bezy bardzo lubię. Te piernikowe musza smakować rewelacyjnie. :-) Pycha! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam bezy, wciągają niesamowicie. Ale takich piernikowych to jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł Olu:) mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam sie, że jeszcze nie piekłam bezów. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zjadłabym z wielka przyjemnością

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wyglądają ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bezy uwielbiam! :) Dodatek przyprawy piernikowej to świetny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie lubie bez, ale moja siostra jest ich miłośniczką! Muszę jej zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. przyprawy korzenne uwielbiam przez cały rok:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Osobiście nie przepadam jakoś szczególnie za bezami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam. Ale pysznie się prezentują! Dawno takich wspaniałości nie jadłam. Super :) Z chęcią bym spróbowała. Bardzo lubię takie smaki zarówno bezowe jak i piernikowe, tak wspaniale podane. Pozdrowionka serdeczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. super pomysł z tą przyprawą, beziki są po prostu urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bezy mi sie przejadły, ale piernikowe rzeczy kocham. Spróbowałabym.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny pomysł. Robiłam kiedyś z dodatkiem kakao, ale muszę też spróbować Twojej korzennej wersji!

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo fajny pomysł,muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł!
    Też mam jeszcze trochę przyprawy do piernika, ale chęci mam na bardziej wiosenne smaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Podoba mi się dodatek korzennych przypraw!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja lubię lejące w środku, wieki nie jadłam....mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bezy znikają w moim domu najszybciej:) Świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Muszą obłędnie smakować :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Genialny pomysł! Nigdy nie pomyślałabym o upieczeniu piernikowych bez:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Takich bezików jeszcze nie jadłyśmy ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję, że odwiedziłaś/eś mój cukrowy świat i zapraszam ponownie!;)