wtorek, 28 marca 2017

Babka marchewkowa z golden syrup i przyprawą korzenną

Wielkanoc już za niecałe trzy tygodnie, a przecież tak niedawno było Boże Narodzenie;) Tym razem ominie mnie szaleństwo przygotowań i pieczenie na zamówienie, ponieważ wybywam wraz z rodzinką do pięknego pałacu pod Warszawą. Mimo to nie mogę odmówić sobie przygotowania kilku świątecznych przynajmniej dla Was. Moja pierwsza propozycja to przepyszna babka marchewkowa z dodatkiem złocistego syropu i przyprawy piernikowej. Jest bardzo łatwa do zrobienia. Wychodzi puszysta, wilgotna, z delikatnymi nutami karmelowo-korzennymi.



Babka marchewkowa z golden syrup i przyprawą korzenną

Składniki (na formę o poj. 1 l):
  • 4 jajka
  • 180 g cukru
  • 160 g masła, rozpuszczonego i ostudzonego
  • 250 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki przyprawy korzennej
  • szczypta soli
  • 50 g golden syrup
  • 400 g marchewki, obranej i startej na tarce o dużych oczkach
  • 2 – 3 garście rodzynek oprószonych odrobiną mąki


Piekarnik rozgrzać do 180°C. Formę do babki wysmarować masłem i oprószyć mąką.

Jajka zmiksować z cukrem. Dolać masło.

Przesiać razem: mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, przyprawę korzenną i sól, dosypać do masy jajecznej. Dodać po kolei: golden syrup, startą marchewkę i rodzynki.

Piec przez 70 min. lub do tzw. suchego patyczka.

Tadam!


English version

Carrot Bundt Cake with Golden Syrup and Gingerbread Spice Mix

Ingredients (1 l bundt cake tin):
  • 4 eggs
  • 180 g granulated sugar
  • 160 g butter, melted and cooled
  • 250 g plain flour
  • 1 tsp baking powder
  • ½ tsp baking soda
  • 2 tsp gingerbread spice mix
  • pinch of salt
  • 50 g golden syrup
  • 400 g carrots, peeled and grated
  • 2 – 3 handfuls raisins sprinkled with flour


Preheat the oven to 180°C. Butter and flour the cake tin.

Mix the eggs and sugar. Pour the butter.

In a separate bowl, sift together flour, baking powder, baking soda, gingerbread spice mix and salt, whisk into the egg mixture. Then add the: golden syrup, carrot and raisins.

Pour the mixture into the prepared cake tin. Bake for about 70 mins or until skewer inserted into the centre of the cake comes out clean.

Tada!

34 komentarze:

  1. Pysznie wygląda ta babeczka :-) Ciasta z dodatkiem marchewki bardzo lubię, a dodatek syropu sprawia, że musi smakować obłędnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki syropowi ciasto ma karmelowy posmak:)

      Usuń
  2. Pyszna babka marchewkowa. Zjadłabym ze smakiem, choćby i teraz! :) Ale na Wielkanoc przepis zapisuję :) Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie smakować:)

      Usuń
  3. świetne zdjęcia,i przepyszna baba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ta baba musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda rewelacyjnie, nic tylko jeść :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie ...super, bardzo lubie taki babki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. chyba z rok nie jadłam marchewkowego ciasta, wygląda wspaniale Twoja babka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba ze dwa lata i aż musiałam w końcu upiec:)

      Usuń
  8. Nie ma to jak domowe ciasto marchewkowe:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniała babeczka! Uwielbiam marchewkowe wypieki :) PS. Miłego wielkanocnego wypoczynku ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł na urozmaicenie świątecznego stołu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje smaki! Idealne urozmaicenie tradycyjnych smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wypasiona babka i świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Udanego świętowania w terenie. Przygotowania do świąt są miłe, ale czasem dobrze pozwolić to zrobić komuś innemu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, raz na jakiś czas trzeba odpocząć od tych przygotowań;)

      Usuń
  14. Bardzo fajny pomysł. Lubię takie "nowoczesne" babki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo podoba mi się struktura ciasta. Pięknie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piję kawę, a do kawy chciałabym kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Doskonała babeczka. Bardzo lubię takie wilgotne i puszyste ciasto, no i te przyprawy! Mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Piekłam w tamtym roku babkę marchewkową i była pyszna :D

    OdpowiedzUsuń
  19. No i kradne pomysl Bede mieć super babke na swieta Dzieki

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie się prezentuje, super pomysł na święta

    OdpowiedzUsuń
  21. Babka wygląda mega smakowicie :) Zachwycił nas oczywiście bohater drugoplanowy czyli biały królik. Ja (Angelika) za nimi szaleje ^^

    OdpowiedzUsuń
  22. oooo ale bym dziś zjadła taką babkę... musze sobie upiec chyba :D jeszcze za mało dziś czasu spędziłam w kuchni gotując cały gar zupy z soczewicy i wielką górę warzywnych kotletów :D

    OdpowiedzUsuń
  23. super z dodatkiem marchewki babki jeszcze nie jadłam !:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mmm, wygląda jak marzenie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję, że odwiedziłaś/eś mój cukrowy świat i zapraszam ponownie!;)